opel freak Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Jeg har spekulert litt på dette sytemet , det ser ut som det har flere fordeler enn ulemper. Veiven slipper og bade i olje, mindre sjanse for at motoren skjærer seg ved høye g krefter osv men det jeg egentlig lurer på er; hvilken type pumpe brukes? Er pumpen helt og holdent mekanisk forbundet med motor eller er den elektrisk? Får man sekvensielle pumper for forskjellig oljetrykk på forskjellige steder? Noen som har montert slike systemer kansje som vil komme med et lite innspill? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Tørrsump sikrer at motoren får smøring til en hver tid uansett forhold. Du får også mer vacuum i veivhusventilasjon som gir noen ekstra hk. Hvis du har bil som gjør at sumpen må stå foran og har kraftig motor så vil all olja renne bakover under kraftig aks og oljetrykket synker. Dette hindrer du ved å montere tørrsump. Bunnpanna er også bittliten som gjør at i mange racingbiler kan du montere motoren enda lavere og flytte tyngdepunktet på bilen nedover.På tørrsump må du også ha mye mer olje, 8-12ltr tank er vanlig. http://www.sbdev.co.uk/Dry_Sump_Systems/Dry_Sump_20L/Dry_Sump_20L.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Tørrsump sikrer at motoren får smøring til en hver tid uansett forhold. Du får også mer vacuum i veivhusventilasjon som gir noen ekstra hk. Hvis du har bil som gjør at sumpen må stå foran og har kraftig motor så vil all olja renne bakover under kraftig aks og oljetrykket synker. Dette hindrer du ved å montere tørrsump. Bunnpanna er også bittliten som gjør at i mange racingbiler kan du montere motoren enda lavere og flytte tyngdepunktet på bilen nedover.På tørrsump må du også ha mye mer olje, 8-12ltr tank er vanlig. http://www.sbdev.co.uk/Dry_Sump_Systems/Dry_Sump_20L/Dry_Sump_20L.htm Men og svare på det jeg spurte om, neida! hehe, nei jeg ser at det er en mekanisk pumpe på linkene du har her... Noen som selger slikt i norge? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 hva er forskjell på tørrsump å vanelig da? det tekniske liksom.. som gjør den så bra.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 du har en ekstern pumpe som holder konstant trykk.. og konstant olje flow.. kan vel kanskje finne en elektrisk? er ikke sikker Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Søk på nettet og spør deg fram,er sikkert mangen som leverer slikt,ihvertfall større trimmingsfirma. Personlig veit eg ikkje,for det har eg aldri sjekket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 det brukes spesielle rekkepumper med mange pumper i en, opptil 5 stykker. alle pumpene gjør forskjellige ting: pumper ut oljen fra bunnpanna og opp til oljereservoiret, pumper ut damp fra veivhuset, pumper oljen fra reservoiret og trykksetter motoren. hvorfor tenkte du på forskjellig oljetrykk på forskjellige steder egentlig ? -artig idè .jeg har ikke tenkt på det før.. jeg har bare sett disse pumpene drevet av en tannreim fra veiva. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 hvorfor tenkte du på forskjellig oljetrykk på forskjellige steder egentlig ?-artig idè .jeg har ikke tenkt på det før... Hehe, tankene går i spinn om dagen :) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg