Ray Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Hva er hovedforskjellen på 90,110 evt 130hk motorene ?? Er på jakt etter bora med TDI, ser formeg en 110hk, de på 130 er litt dyre, men va er den fysiske forskjellen på 90hk og 110hk ?? Er 90hk veldig lat ?? Siter -97 VW Passat TDI x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P x-94 Opel Astra sportive stv Solgt x-85 Volvo 740TIC Solgt x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 90 hester er helt grei, ikke noe mer. 110 hester er en del sprekere, den har litt større turbo enn 90 hestern, men begge går fint å chippe, det er faktisk totalt risikofritt også hvis man kjører fint med bilen når motoren er kald :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_jinta Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 hmmm, er helt sjuk om dagen å jeg å ass, helt klein etter Bora. drømmer om Bora å slik om natta. ikke bra:) Siter -Tess Mitt Golf-prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92531 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ray Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 me 2 .. Siter -97 VW Passat TDI x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P x-94 Opel Astra sportive stv Solgt x-85 Volvo 740TIC Solgt x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forman Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 90 og 110hk er "vanlige", mens 130hk er pumpedyse. I tillegg til ekstra hestekrefter er det mer moment i PD motorene i forhold til HK. 130hk får man også en del mer ut av ved chipping. 175+ hk og 380+ nm med en god chip. Dette er reelle tall som kan bekreftes med en dyno. Siter Bånn gass sparer tid! VAG TDI Power 02 Passat PD130 på steroider Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 90 og 110hk er "vanlige", mens 130hk er pumpedyse. I tillegg til ekstra hestekrefter er det mer moment i PD motorene i forhold til HK. 130hk får man også en del mer ut av ved chipping. 175+ hk og 380+ nm med en god chip. Dette er reelle tall som kan bekreftes med en dyno. Og når det gjelder 150hk TDI PD så har jeg sett chip som skal gi 190hk og 420nm, men denne motoren er jo noe sjelden da.m'm Kan ikke være kjedelig å kjøre diesel da iallefall. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forman Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Og når det gjelder 150hk TDI PD så har jeg sett chip som skal gi 190hk og 420nm, men denne motoren er jo noe sjelden da.m'mKan ikke være kjedelig å kjøre diesel da iallefall. Forskjellen på 130 og 150 er stort sett bare FMIC som er litt større en den lille sidemonterte som står i 130hk. Jeg tror også at det er en del i turboen som er litt anderledes slik at den skal tåle høyere trykk over tid, men selve turboen er den samme. Like stor etc. Med FMIC på en 130hk burde de vært fult mulig å hente ut det samme som av en 150hk. Muligens med noe redusert levetid på turboen. Eksos, dyser, kompresjon, topp etc er likt. Dysene er gode for 240hk, så de er ikke noen hidring med det første. Det er ikke helt umulig at jeg kommer til å teste dette en dag. Jeg går med planer om å montere en FMIC. Da synes jeg nesten at jeg må mappe den samtidig. Skulle jeg ta livet av turboen så får jeg en god grunn til å montere en større. Har lyst på en VNT20. Med denne så resten være godt for 220+ hk :) Siter Bånn gass sparer tid! VAG TDI Power 02 Passat PD130 på steroider Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.