Gå til innhold

Rear main seal. Gummi eller teflon?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hva er forskjellene på rear main seals av gummi, teflon eller evt andre materialer?

Hva er best?

Spørsmålet gjelder en '92 støpejerns Chevy small block = one piece rear main seal.

Vet ikke hva de kalles på norsk. Bakre veivhus pakning?

 

Har blitt anbefalt å likesågodt bytte den når jeg uansett skal på med nytt svinghjul.

 

Tenkte også å bytte til forsterkede ARP bolter på rammeoverfallene, siden det er en to-boltet blokk det er snakk om. Er jo så lettvint når motoren bare kan snurres rundt. Er det noe spesielt å ta hensyn til i så måte? Er det bare å skru ut de gamle skruene og inn med de nye og passe på at man ikke bytter om noen av veivaksel foringene eller overfallene? Er det spesielle teknikker eller noe slikt mht tiltrekkingsmoment mm?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår