Gå til innhold

startproblemer..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei. er ganske ny med dette RC greiene. kjøpte meg en kyosho bensin bil bygge sett som eg etter maange timer klarte å få sammen og kjørt litt med før den ble stående i ro en stund etter et lite uhell;)

etter noen måneder når eg hadde tatt meg tid til å skaffe delene eg trengte og fikk alt på stell igjen ville ikke bilen starte.. har skrudd opp og ned på den der store svarte skruen på motoren for å se om noe skjedde uten å lykkes... er det noen grunnstilling på slikt??

er det noe jeg bør skjekke, som er vanlig problem?

 

takk for alle svar. håper det kan hjelpe.. hadde vært kult å spinne litt rundt med den igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv og kanskje ett par dråper fuel nedi pluggen og prøv. funket for meg:)

nedi pluggen?:S altså oppå pluggen? nedi ned pluggen er? el ned under pluggen? har du forensten prøvd å holde foran eksosen, altså tette røre med en finger, å dra et par ganger i snora.. så prøve å starte?

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nedi pluggen?:S altså oppå pluggen? nedi ned pluggen er? el ned under pluggen? har du forensten prøvd å holde foran eksosen, altså tette røre med en finger, å dra et par ganger i snora.. så prøve å starte?

Selvfølgelig under pluggen...skru den ut,drypp noen dråper nedi,skru den nedi igjen.og prøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo ikke hat start på bilen mer enn 5 ganger sikkert før eg krasjet an.. kan glødepluggen slutte å virke sånn plutselig uten videre etter så kort tid..?

hvordan se om den gløder?? ta den ut og se på den??

kan slutte å virke brått den ja.. du skrur den ut.. å setter den i gløderen.. å se om den er symetrisk.. er det en bitte liten knekk.. funker den ikke..

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se etter om det kommer gnist/glødong fra pluggen mens den står i. ta den ut,sett den intil toppen å se om det gnistrer/gløder... og husk å dra i snora. hvis ikke så skjer det ikkeno;)

er du helt kanot? GLØDER skal den om du tar pluggen på glødern, trenger da ikke dra i noe snor da? og Gnistre? Klabb!

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår