Laaars Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 I dag startet et lite prosjekt på Suzukien. Var å henta meg et SJ413 karroseri med lite rust på i dag, som skal over på min nåværende 413, fordi jeg ga opp å få den i dugelig stand. Blir mye jobb å sveise inn veltebøyle og få det strøkent når det er 5 lag glassfiber i hele bakparten :) Dette er min nåværende 413, med 410 karroseri osv. Etter en koselig tur i skogen :D Og her er delebilen vi henta i dag, hos "Lid" her på forumet :thanks Hevet med SPOA (SPring Over Axle, eller på godt norsk flyttet akselen under fjærene), sveiset bakaksel osv. Dette kommer jeg muligens til å flytte over på min bil :) I tillegg fikk jeg med en Volvo B230 motor som skulle inn i bilen etterhvert, det dropper jeg. Skal ha skilter på den :) Det ser jo rett og slett helt jævlig ut... i tillegg var bilen fyllt med 50 kilo såkorn som måtte graves ut!! Så startet demonteringen.. fikk gjort mye på kort tid! Litt rust, ikke noe farlig... :) Og før vi visste ordet av det var karroseriet av ramma... ikke store greiene :D Videre planer fremover: Rette et par bulker Hellakkere alt sammen Bygge veltebøyle Lage halvdører Få bytte karroseri på bilene Muligens SPOA-akslene Muligens sperreaksel bak Og blir det SPOA blir det også 32x13,5-15 hjul :D Ut og kjøre i skogen Selge restene jeg sitter igjen med Mer oppdateringer kommer fortløpende. Stay tuned! Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Spennende, men skulle ikke du selge boksen da? Hvilken farge har du tenkt å lakke i? Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Skulle selge ja, men det dukker jo alltid opp noe gøy man vil gjøre ;) Har jo tross alt ikke noe bedre å finne på... hehehe Fargen ja, det får du vente å se på :D Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Her er bakre hjulbue som jeg kappa litt i. Var mye rust og greier... første gang jeg prøvde luftdrevet stikksag. Funka bra det!! Og sånn ble det. Her syns inneskjermen (Det gule i buen), skal sveises plater mellom her. Så fikk jeg lagd halvdører! Eller, bare en foreløpig da... Kappe ruteramma Også kappe så den går i ett med karroseriet bak... Syns det ble bra. Skal sveise inn noe i mellom dørsidene og polstre opp med no skinngreier osv. så det blir et bra armlene, og noe som er lett å rengjøre når det blir fullt av gjørme :D Også det jeg var mest spent på... fargen!! Syns den ble skikkelig bra... så, det blir den! Mer kommer! :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trigger88 Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Også det jeg var mest spent på... fargen!! Syns den ble skikkelig bra... så, det blir den! Nydelig farge =) Siter 1. Les regler angående signatur 2. Gjør et nytt forsøk Hilsen bilforumet.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Litt offtopic om Suzuku Sj413: Var på firma arrangement på Vålerbanen her en helg.Da fikk vi blant annet testet offroad kjøring med disse bilene i skogen Må bare si at det er noe av det morsomste jeg har gjort. Fremkomligheten på disse er helt genial:thumb Lykke til med bilen videre. Anders Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Takk takk :) Ja, det går greit i skogen, blir enda bedre med sperre bak og litt større bakkeklaring! Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kamro Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 FETT!!! tøft prosjekt!!:)....jeg må stikke innom en dag og se på den da?!?!:thumb Siter -MB 190E 1988 modell (artig bil). -BMW 518I 1990 modell (solgt *savne*) -MB 190E 1989 modell (solgt) BARE BMW og MB!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Blir kuul farge! :D Gleder meg til den er ferdig og det blir cruising... Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Takk takk, ble veldig fornøyd med fargen selv :) I dag gikk jeg løs på selve karroseriet. Er så mye som skal gjøres, men et sted må man jo begynne så jeg begynte like gjerne på torpedoveggen. Fjerna litt rust og kappa vekk noen "ledningsholdere". Disse erstattes med P-klips rundt ledningene senere. Og til slutt grunna jeg... :) Nede i hjørnene skal jeg skrape vekk tectylen før jeg grunner der også. Tar det i morgen. Et bilde til av døra. Har begynt på tilsvarende til høyre side. Et bilde inni, litt rust her, men ikke noe farlig. Et par bilder av fargen i sola :) Så måtte jeg teste flexen for å se hvor mye forskjell det blir hvis jeg bytter til SPOA aksler. Her var ventre bakhjul nedi bakken, helt til å jeg gikk ut av bilen. Da stod den og vippa ;) Mer kommer i morgen, sansynligvis :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Dette er tøft!:) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 svin tøff bil!!! men si meg er du den eneste med 4x4 prosjekt?? har ikke funnet noen bortsett fra denne nå!? :S Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 svin tøff bil!!! men si meg er du den eneste med 4x4 prosjekt?? har ikke funnet noen bortsett fra denne nå!? :S De fleste andre ligger på Offroad.no eller Bilbygging.no Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Er vel mest på Offroad.no og Bilbygging.no ja, men Viking067 har jo sitt Dagros prosjekt her ;) Anyway, ny update... I dag kom det en stor pakke... :D Nemlig originale Jeep Wrangler YJ breddere. Kjøpte de i håp om at de skulle sitte som et skudd på Suzukien, og det gjorde de. Bredderne til hjulbuene forran må kappes litt i bakkant der den "greia" går bakover og skal følge kanalen. Sååå breit... Så da var det dags for å modifisere hjulbuene for å få plass til større hjul. Originalt svinger hjulbuen nedover i ytterkant, som dere kan se her... Dette er typisk rustfelle, og for å få plass til større hjul kapper jeg bort dette og sveiser på plater rett utover. Tjener vel hvertfall 4 - 5 cm. på det. Her "prøves" bredderen på det nye karroseriet. En del breiere enn originale "breddere" som kan skimtes i bakgrunnen på den gule her; Og her har jeg begynt å sveise. Fikk nesten ferdig hele den hjulbuen, men glemte å ta bilder :rolleyes: Kommer mer i morgen.... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 ahh. Akkurat som i gamle dager med garasjetrådene på offroadno dette :cool: Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg