Gå til innhold

Ett spm angående L-Kjøring

Ranger emnet

2Fat 2Fly

Anbefalte innlegg

Er jo litt vittig da.

Skal man skape flyt i trafikken nytter det jo nesten ikke å holde fartsgrensa. Kan jo tenke deg på motorveien. Du ligger i høyrefila, bilen foran deg holder 75 km/t, du tenker at dette går for treigt, og legger deg ut i venstrefila og "gir gass" opp i 80. Man kommer seg jo forbi til slutt, men i mellomtiden har man irritert på seg halve bil-Norge som ligger bak deg.

Når det gjelder øvekjørere så holder jeg faktisk avstand til en forankjørende øvekjører, og blinker i god tid hvis jeg har en øvelseskjører bak meg når jeg skal svinge av. Dette fordi det er bare 1 år siden jeg fikk lappen selv, jeg husker hvordan det var å øvekjøre.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig positivt ut det! :)

Ingenting irriterer meg mer enn folk som er for kule til å blinke. Idiotisk.

Og i forhold til forbikjøringer, så har jeg til og med fått kjørelæreren med på at man gir på det man kan, rett og slett fordi du kommer deg forbi raskere, og rasjonelt sett er det tryggere. Holde 120 i ett par sekunder eller bruke femten sekunder på å komme forbi, mens du passer speedo for å ikke komme over 80 - husk, du er i motgående kjørefelt, hva er viktigst, å holde fartsgrensen, eller komme seg over i rett kjørebane samt følge med på veien?

Det er mitt poeng i forhold til forbikjøringer.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig positivt ut det! :)

Ingenting irriterer meg mer enn folk som er for kule til å blinke. Idiotisk.

Og i forhold til forbikjøringer, så har jeg til og med fått kjørelæreren med på at man gir på det man kan, rett og slett fordi du kommer deg forbi raskere, og rasjonelt sett er det tryggere. Holde 120 i ett par sekunder eller bruke femten sekunder på å komme forbi, mens du passer speedo for å ikke komme over 80 - husk, du er i motgående kjørefelt, hva er viktigst, å holde fartsgrensen, eller komme seg over i rett kjørebane samt følge med på veien?

Det er mitt poeng i forhold til forbikjøringer.

Enig. Hadde vært rimelig kjøttkake hvis jeg hadde holdt fartsgrensa når jeg kjører forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider