Gå til innhold

vuderer og kjøpe meg volvo 440 gl!

Ranger emnet


InstincT

Anbefalte innlegg

hmmm, har ikke så spesielt peiling på 440 men vet en kompis(kenut på forumet) har/er meget plaget med 440.. kan du skru og er glad i å plages så er dette kanskje bilen for deg.. bare så du vet det er det renault motor så det vil ikke si volvo kvalitet.. er også lotus understell.. usikker på hvor bra dette er!

 

ett annet problem er at en del deler er veldig vanskelige å få tak i.. volvo shappa her oppe klarer ikke engang å skaffe noen deler:S pluss at du ofte må kjøpe orginaldeler som er dyre..

også ganske vanskelig å få tak i brukte deler.. i alle fall til turboutgaven..

 

kjøp heller 240 eller noe sånt for da er du sikra kvalitet...=)=)

men gjør hva du vil, bilen hannes i alle fall er en meget arti bil som går gått når den går slik dn skal gå:P

 

ville kanskje tatt en naf-test for de sjekker han grundig.. og da kan de si hva det vil koste å få dn "strøken"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis mange er her som babler i vei uten å vite hva dem babler i vei om.

 

Renault motoren er det ingenting galt med, det er en slitesterk motor.

Verre er det med elektronikken på modellene før 92.

Det som man var ofte plaget med var svake dynamoer, måtte byttes i hytt og gevær..

 

Deler er enkle å få tak i. Slitedeler har mekonomen, og det er ikke spesiellt dyrt. I tillegg finner man det meste på opphøggere. Sjekk http://www.bruktbildeler.com

 

Understellet er fint, god bil å kjøre er det og.

 

400 serien sliter med rust på hjulbuene bak, så sjekk nøye der.

 

Generelle feil, elektronikk, noen har vært uheldige med bilen, men finner du en bil med Bosch sitt Jetronic LH 2.2 innsprøytningsystem, så blir du ikke spesielt plaget.

 

Om 10 000 kr er mye eller lite kommer ann på bilen det egentlig, hvor gammel er den egentlig? Tror det egentlig er en grei pris.

 

Vil uansett anbefale å ta en NAF test på bilen før du kjøper det, det uavhengig av hvilken bil du ender opp med :)

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis mange er her som babler i vei uten å vite hva dem babler i vei om.

 

Renault motoren er det ingenting galt med, det er en slitesterk motor.

Verre er det med elektronikken på modellene før 92.

Det som man var ofte plaget med var svake dynamoer, måtte byttes i hytt og gevær..

 

Deler er enkle å få tak i. Slitedeler har mekonomen, og det er ikke spesiellt dyrt. I tillegg finner man det meste på opphøggere. Sjekk http://www.bruktbildeler.com

 

Understellet er fint, god bil å kjøre er det og.

 

400 serien sliter med rust på hjulbuene bak, så sjekk nøye der.

 

Generelle feil, elektronikk, noen har vært uheldige med bilen, men finner du en bil med Bosch sitt Jetronic LH 2.2 innsprøytningsystem, så blir du ikke spesielt plaget.

 

Om 10 000 kr er mye eller lite kommer ann på bilen det egentlig, hvor gammel er den egentlig? Tror det egentlig er en grei pris.

 

Vil uansett anbefale å ta en NAF test på bilen før du kjøper det, det uavhengig av hvilken bil du ender opp med :)

 

Jeg driver med bil og har hatt endel fra 440 GL til 460 Turbo i 89-94 modeller, så ja jeg tror jeg har ganske grei kjennskap til disse bilene. Og du har rett i at motoren er bra på disse, verre er det med rust og det elektriske.

 

Disse bilene er bortimot håpløs å bli kvitt, både 440 og 460 derfor sier konsekvent nei når folk ringer og skal selge en slik til meg om det da ikke er en 95/96 som har gått under 150"" km til en latterlig billig penge da... :well

 

Å ta naf-test på en bil som er eldre enn 5 år er bare tull, sålenge NAF sammenligner den med en ny bil.

 

Eks: Hadde en fin 94 Mazda 323F på¨Naf-test for noen år siden, og det ble da bemerket en rustboble på størrelse med et knappenåls-hode...

 

Hva skrev NAF da? Jo, RUST i venstre bakdør...

 

Den svetta også litt rundt påfyllinga til oljen, hva skrev NAF da? Jo, oljelekkasje i motor...

 

Tror de som hadde bilen kjøpte bilen? NEI... Men det ble solgt uka etterpå og han var storfornøyd med kjøpet i etterkant...

 

just my 40 cents...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel stemme det at NAF test av og til kan "lure" en. Kommer veldig ann på om han som kontrollerer kan sakene sine.

 

Men det jeg tenker på er mere elementære feil på bilen, foringer, bremser og slikt og om bilen er i forskriftsmessig stand.

 

Om bilen er nyere enn 92-93 er 10 000 ikke dyrt, og en slik bil er en grei begynner bil. Billig i drift er de også.

 

Men som sagt, 400 serien ble levert med ett ganske håpløst el-system på begynnelsen av serien, men ble kraftig forbedret etter facelift i 92-93.

Elektronikken fikk også ett løft, men desverre ble noen biler levert med ett innsprøyningssystem (som jeg ikke husker navnet på i farta)

 

Men Bosch LH 2.2 er ett dugende system som faktisk fungerer ganske bra, ikkr nevneverdig plaget med det, selv om bilen nermet seg 400 000 kjørte km, uten å ha rørt en skrue på motoren.

 

Men det jeg vil frem til er at 400 serien ikke er så håpløs som enkelte vil frem til, men om man spørr folk som har litt kunnskap om bilene så ender man som oftest opp med en grei bil til en grei penge.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Stig Arne om at Volvos 400 serie er gode biler å kjøre.

Har ivertfall ikke kjørt en bil i den størrelsen som er så komfortabel. Eneste som er, er at bilen er alt for myk (kan hende det er noe galt med min), noe man merker tydelig når man kjører litt aktivt. Kan hende det blir bedre med montering av senkesett.

 

Mange er plaget mye med bilen, noen som f.eks Stig Arne har hatt et nesten feilfritt bilhold og er fornøyd. Min bil er en 1989 mod Turbo. Og som har rullet 235000, og jeg må bytte stempelringer, men det kommer jo ann på hvordan bilen er behandlet tidligere.

 

Vil verken fraråde eller råde deg til å kjøpe bilen. Men hvis det er et rustfritt eksemplar så kan det være et godt kjøp. Har bilen noe servicehistorikk?

Volvo 440 er ivertfall en bil jeg har blitt glad i, gode seter, god å kjøre, og ganske bra drag fra motoren.

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 460, riktignok en 96 modell, men har ikke vært noe spesielt plaget med problemer annet en hva man må forvente av slitedeler (bytta dempere/fjærer og deler av eksosanlegget). Har byttet lite som ikke er slitedeler, men måtte bytte varmeregister i vinter, ellers har også setevarmen sviktet noen ganger, men etter å ha reparert det en gang er det gjort på under en time. Motoren surrer og går helt fint, alt den har trengt er noen oljeskift. Synes det er gode biler, som er veldig gode å kjøre. Den største grunnen til at jeg kjøpte den var at den var så god å kjøre. Men er enig i at bilen blir for myk original hvis du skal kjøre aktivt, men den er til gjengjeld helt ypperlig på langturer, komfort hele veien! :) En bil jeg ville anbefale folk å kjøpe!

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår