-Rønningen- Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 jeg tenkte litt på tillegssprut på min Golf Turbo Diesel fordi pumpa klarer ikke levere nok diesel i forhold til trykket jeg vil ha! vis jeg skrur opp diesel mengden på pumpa vil tomgangen bli alt for høy å bilen blir vond å få i gir! så midt spr er: noen her som har gjort lignende? å vil det egentlig fungere med tillegsdyse etter turbo på en diesel bil? diesel trykket på den dysa bil da ikke bli mer en rundt vanlig bensins trykk da bensin pumpe vil bli brukt! eller ha dyse før turbo for og få en veldig fin forstøving før sylinder! alle veit jo at diesel biler har veldig høyt trykk på diesel inn i forbrenningskammeret så jeg lurte på om tillegsprut vil hjelpe i det hele tatt! teoretisk sett skal det jo gjør det i og med at bilen for mer diesel blanda inn i lufta.. kunne vært arti å prøvd med en liten tillegssprut med bensin også!? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beerman Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 huff, det må da være lettere å fikse vann insprøytning? eller bytte til en litt nyere motor og trimme den?? Siter http://www.tristania.com har du diesel bil? sjekk ut: http://www.chiptuning.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 ikke for meg! liker å drive med litt egne ting i stedet for det alle andre gjør! vanninnsprut er et ganske simpelt opplegg da! bli nok det også men vil prøve andre ting også! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 hehe, lov å prøve.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 må prøves ut litt meine nå jeg da! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik^ Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 angående vanninsprut, må man fylle opp vanntank for hver gang man kjører da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 kommer vel helt ann på hvor stor tank du har og åssen løsning du har på innsprutet.. (mengde som brukes om gangen) Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beerman Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 veit det ikke, men har en mistanke om at du må bytte motor hvis du prøver med bensin insprøytning... hvor mye effekt gir forresten vann insprøytning? -kanskje det er bedre å spørre ett sted hvor det går i traktor pulling? de gutta tar jo ut 2000-2500HK av motorer som originalt har 140-180HK Siter http://www.tristania.com har du diesel bil? sjekk ut: http://www.chiptuning.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pirium Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 hehe, det der er nok bare å glemme med en gang.. en dieselmotor drives av "selvantenning" av dieselen, skal prøve å forklare.. en dieselmotor har ikke noe tenningssystem. kompresjonen i en dieselmotor er så høy, at når dieselen sprøytes inn på slutten av kompresjonstakten, selvantenner den øyeblikkelig. om du kjører diesel inn med innsugslufta, vil motoren tenne så snart sylindertrykket er høyt nok til selvantennelse. dvs at dieselen tenner lenge før stempelet er på topp, og dette vil føre til at stempelet blir presset nedover FØR det har passert toppen, og begynt på arbeidstakten. det eneste du oppnår er å ødelegge/sprenge motoren din, om du prøver på det der. :well Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 jaja er fullt klar over hvordan en diesel motor fungerer du! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Vel Rønningen, vet ikke helt jeg.. Om du hadde vært så klar over det, hadde vel ikke de forslagene her dukket opp.. hehe Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 hvor mye effekt vanninnsprut gir det veit jeg ikke.. men sylinder trykket blir jo ganske høyt da vis du gir motoren en real dusj.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 jaja greit nok at diesel blir antent før sylinder er på ØD.. så langt tenkte jeg aldri!hadde aldri giddi å lagt meg borti diesel motor vis jeg ikke hadde visst hvordan den fungerer..! men da skulle jeg likt å visst hvor mye kompresjon f.eks race fuel (130 oktan) tåler for den selvanntenner!? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 eg ville prøft å få tak i pumpe og dyser fra en strørre Diesel motor som WV lager, 2liter eller mer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 http://www.traderamotor.com/showObject.aspx__id~299371__hl~tuning_till_din_dieselpump HER ER KANSJE EN GOOODIS?????!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.