esbandos Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Hei. Jeg har et rart problem med motoren min.. Etter bilen sto vinterlagret, har den blitt helt tullete... den går ikke på tomgang. Man må pumpe på gassen hele tiden. Og man trenger bare være LITT borti gassen for at den skal gå opp til turtallsperra. Om man tråkker gassen i bånn, har den nådd turtallsperra for flere sekunder siden. Jeg var å sjekket i motorrommet etter løse vakuumslanger etc, og fant et sånn røraktig sak som en slange skal inn på under innsuget. Rett bak der hvor luftslangen fra luftmengdemåleren til innsuget går. Det er en annen slange som går inn på et annet røraktig sak rett ved siden av som jeg mener går fra bensintrykksregulatoren...? Hadde blitt veldig glad om noen kunne ha sagt meg hva som er galt, og hva som skal stå på den røraktige saken jeg har til overs. Alt som trenger vakuum, har vakuum. (Bremsekraftforsterkeren, bensintrykksregulatoren og oljepåfyllingslokket). Er veldig dårlig forklart, men håper dere skjønner hva jeg mener. :) mvh Kim Er dårlig forklart, men håper dere skjønner hva jeg mener. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Det at den går til turtallsperra uten at gassen er i bunner rart. Skal jo ikke kunne øke så mye i turtall så lenge gassspjeldet ikke er helt åpent. Et tips kan være å sjekke tomgangsregulatoren. Den sitter vel oppå innsuget på de motorene der. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Ja. Det jeg også syntes var så rart. Har sjekket tomgangsregulatoren... byttet den 2-3ganger uten hell... Jeg er rett og slett tom for ideer til hva det kan være som er galt, jeg.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaasin Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Du burde sjekke at det ikkje er noen steder der det kan komme luft inn i innsuget annet enn gjennom gasspjeldet. Falskluft gjør at blandingen til motoren blir feil og den stopper på tomgang. Pluss at den trekker inn mye mer luft når det bli lavt trykk i innsuget - høyt turtall... Det er bare min ide i allefall. Og du kan sjekke luftmengde måleren. koble den ut osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Hmm.. som sagt, så er det bare den ene nippelen under innsuget som kan trekke falskluft.. Den suger vakuum der i hvertfall, så prøvde å blinde den, men var liten forskjell. Har også prøvd å koble ut luftmengdemåleren og tomgangsregulatoren uten at det skjedde noe spes. Ble ingen forandring. Min mening er at styreenheten kan være gåen.. Noen andre som mener det samme? :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.