Boddiz Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Jeg og en kompis hadde en bitteliten diskusjon her om dagen. Han har en 318 2002mod som er original, som han påstår har 150hk - men for mine ører det er ALT for mye. Jeg tipper enten 125 eller 115... Noen som vet? Vet vi bare kan se i vognkort etter KW og regne om - men det fikk vi ikke gjort. Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 er hvertfall 115 i E36 .. Siter - 09' BMW 318d LCI M-sport - 04' Audi A3 1.6 Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fre_D Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 2002-modell 318 har 143hk :cool: Siter Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda* Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 bare husk at en 2002 318 har faktisk 2.0l motor :P Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 2002-modell 318 har 143hk :cool: JØSS! Da hadde han nesten rett da :) så det litt liv i de da :driving :driving takker for svar folkens:cool: Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fre_D Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 liv og liv.. er ikke de mest "sprelske" 143hk jeg har vært borti :P Siter Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda* Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slipstream Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 er det variable ventilåpningstider på de firerne, som på sekseren? de M52 motorene har jo ikke gasspjeld! Siter BMW CCN Member #7856 (-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic (x)90 Mercedes 230E (x)98 Honda NX125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Facelift E46 318i med 143hk og en rekke4 på 1995ccm3 klarer hhv. 0-100 km/t på 9,3 og 10,2 sekunder og når en toppfart på 218 og 214 km/t. Ganske imponerende tall når blandt annet E60 520iA med 170hk og en rekke6 på 2171ccm3 klarer hhv. 0-100 km/t på 9,0 og 9,9 sekunder og når en toppfart på 230 og 226 km/t. Nå er femmern noe større og tyngre enn 3'er`n, men sammenliknet med E39 er E60 en vesentlig lettere modell.. E60 520i veier forøvrig 1560kg og E46 318i veier noe rundt 1420 kg hvis jeg ikke husker helt feil. Femmeren er ikke så mye tyngre nei... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hazzie88 Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 bare husk at en 2002 318 har faktisk 2.0l motor :P Også har E60 520iA en 2,2l motor. Hvorfor har de begynt med slikt? Hvorfor ikke kalle den 522iA? :rolleyes: Lurer faktisk på det. Takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Jeg syns det er bra at BMW har valgt å beholde de oridinære modellnavnene og ikke begynt med 520iA, som 522iA og 550iA som 548iA. Nå er det ikke bare 520i som har dette med en større motor. 523i har en 2,5l motor og 535d har en 3,0l BiTurbo motor basert på 530d. 550i har forøvrig en 4,8l motor.. Jeg tror nok rett og slett at BMW måtte putte i litt mer pulver enn 2,0l motoren som satt i E39 520i pre. facelift og derfor ble det slik.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slipstream Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 grunnen til at BMW må gå opp på volum i 2 litern er fordi at folk krever mer hk, og de må følge utviklingen, og BMW sin filosofi går jo hovedsaklig ut på non turbo motorer, så for å holde på filosofien og økt effekt, klarer de ikke dette med 2 liter, de klarer helt sikkert å få 170hk ut av 2 liter, men da er det ikke sikkert at holdbarheten og garantien vil være slik som forventet fra kunden! Siter BMW CCN Member #7856 (-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic (x)90 Mercedes 230E (x)98 Honda NX125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.