Åge Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Skal bytte reg. reim på en gammal 1,3 vw motor. Dette er en 86 mod. og jeg får ikke løsnet strammehjulet. Regner med at det er mange her som har gjort dette før. Noen som har gode tips til hvor jeg skal begyne? Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 har bare bytta på en corolla, og da kunne jeg løsne en skrue og presse hjulet inn for hånd, slik at jeg fikk av reima... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Gjør deg og bilen klar til å løsne bolten, men få en til å stå på bremsepedalen mens bilen står i gir, da får du mothold. Evt kan du starte motoren rett før, sånn at du får hjelp av det lille "vakumet" som er i bremsekraftforsterkeren om hjelperen din ikke klarer å trampe hardt nok på bremsa. EDIT: svar på feil ting, jeg lar det stå likevel :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Da bør kompisen din ta seg en tur på treningsstudio.. dessuten hjulper jo den metoden lite på strammehjulet. Er bare å ta en skikkeli latmann da å håpe at bolten ikke knekker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 hmmm.. trodde det var stramming på vannpumpa på 1.3 vw motorene. vel, om du har strammehjul, så skal du være forsiktig å bryte så inni h... er ikke rare dimensjon på denne. hvilken VW er dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 URK... Dre Racing@, du har rett.. Jeg leste vel ikke akkurat så himla nøye ut fra hva jeg svarte på :) Tankene mine for i retning av bolten som sitter i veiva. Det er den folk ofte sliter med. Nei, bolten til strammehjulet er en annen historie. Håper den ikke knekker. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg