Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Bambus råder fra afrika, meget dyre å importere da de kun lages av en kongoneger i afrika.. Åssen får du til å bruke 80k på en motor som yter rundt 200hk a? Vet at sprutet ditt røk på rundt 25000 + mapping men, Slike spydigheter kan du spare oss for. Bare sprutet kom på en god del mer, da jeg satte motoren bort for montering. Det ble aldri gjort når jeg skulle gjøre det selv. Prøving og feiling koster penger, og slik har det desverre blitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 sjekka registerreima?? at det ikkje er den som har tatt kveld og rast motoren..? Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 kjipt hvis det er motoren din som ha føyka.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Ut med oljepluggen på motoren. Sier det "KLONK" er du fucked. Og så ville jeg prøvd med latmannsarm på veiva, og sjekket om den lar seg rikke. Girkassene pleier å gå i tusen knas, ikke låse seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 hvordan raåder er det i b23 blokka da? m råder? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 hvis clutchpedalen er like stram, og det ikke hjelper å trykke inn pedalen er det vel høyst sansynlig motoren... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Har prøvd med skalle på veiva, ikke til å rikke. Reg. remma er på enda vertfall. B23 motorene raser ikke selv om reima detter av. Hvordan kan en orginal B23ET få motorras ved 1500rpm?? Og hvorfor skulle dette skje mens det hørtes ut som det lå noe laust nedi girkassa å hoppa rundt? Skal hive av i morra å se, jeg er forberedt på det verste. Blir B19A fra 242en som blir kasta i for å komme seg til Gatebil da ja...Med GT eksosanlegg:P.....:eek: Er M-profil råder i B23ET ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beachee Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Hev bilen på bokk i stad og fant ut at det er sikkert 2 cm slakk i bakerste leddet på mellomakslingen. Når bilen er i fri og begge hjula er oppe fra bakken og jeg snur på ene så går ikke mellomakslingen rundt. Når bilen er i gir og jeg snur på det ene så går det fint an å snurre på hjula. Står den i gir og vi snur på begge hjula så står det bom fast. Er den i fri og vi snur på begge hjula så går akslingen rundt. Motoren står fortsatt fast. Kan det være at det ikke er forbindelse inni girkassen og at den er låst på eine sia? At akslingen inni OD-delen går rundt men resten er knekkt? Motoren skulle gått rundt når clutchen er innkobla. Kan det være at noe har poppet ut av girkassen og låst svingjul/clutch/trykkplate? PS: Dette suger..... Var klar for rudskogen jeg nå. Hei! Når du har bakhjula i lufta, og girkassa i fri. Har du da prøvd å snu rundt veiva ifra front? Sett på en skralle med passende pipe og prøv å snu motoren...Står den ennå fast, så kan det hende....Men få av kassa, og prøv om veiva går rundt uten kassa. Hvis den ikke gjør det......vel da har du litt arbeid foran deg....håper ikke det. At dette skjer ved 1500 rpm er ikke unormalt. Enten så kan det hende at det er fremed element i/ved stempel. Eller at veiva har kort og godt skjært seg....Det har skjedd før. Det har aldri skjedd meg, men har vært borti noen M46 ras.... Har også vært borti en B230FT, hvor råden kom ut ved dymano'en/servopumpa på nyere. Det skjedde uten belasting på motoren...rundt 1500 - 2000 rpm. Håper det er bare kassa di som har tatt kveld.... tvi,tvi Beachee Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Larsen:klarer du å røre gearspaken,eller har du tatt ned kassen?? Stemmer som du sier at motoren bare stopper hvis reima ryker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Klarer ikke å snu motoren selv med bakhjula oppe. Får til å sette den i alle gira og alt er bare vellstand der. Er lite sugen på å kjøre B19A, men det er gøyere det en å kjøre dau-di'en til pappa. Den ble plutseli så utroli dau etter jeg fikk turboøsa på veien. hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Tror nok du bare skal hive dæ tell å skru :) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Bambus råder fra afrika, meget dyre å importere da de kun lages av en kongoneger i afrika.. Åssen får du til å bruke 80k på en motor som yter rundt 200hk a? Vet at sprutet ditt røk på rundt 25000 + mapping men, Ja hva "men" !?:shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Kan være svinghjulet har løsna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Klarer ikke å snu motoren selv med bakhjula oppe. Får til å sette den i alle gira og alt er bare vellstand der. Er lite sugen på å kjøre B19A, men det er gøyere det en å kjøre dau-di'en til pappa. Den ble plutseli så utroli dau etter jeg fikk turboøsa på veien. hehe. Begynn bare med å rive ned kassen...er du usikker så spørr for all del :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Blir ikke gjort noe i kveld vertfall. Tar det i mårra, må tørke bort all olja som har rennt av girkassen og. Kan jo være trykkplata har knekkt. Toyofan klarte da det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.