Gå til innhold

K/N filter

Ranger emnet


alexasa1

Anbefalte innlegg

ja skal ta og måle. som sagt ke bruker du til og tette hola som slangane stod i før til kullfilteret???

 

Den slangen det lille k&n filteret skal på.. er det den slangen som går inn i filterboksen nå?? det står over ka den slangen går til, står noe om fiilter??? rekner med den slangen som går inn i filterboksen går inn i "forgasseren"

Honda civic 1,5i 89mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

korleis e det med dumventil på g60? er det samma korleis dumventil det e?? gar sett på noen corradoa at de kappa vekk en bit av røret fra intercooler opp til "forgasseren" og setter inn ett rør med en tut på, og kopla dumpventilen til tuten. så går det en slange fra ventilen og opp til forgasseren en plass, det bildet eg såg, var en rallyventil eller noe sånt, vet ikkje om det er noen forskjell:=)

Honda civic 1,5i 89mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corradoer har ikke forgasser. De har et gasspjeld (der gassvaieren er tilkoblet) og et inntaksmanifold (grå "klump" bak toppen), hvis det var en av dem du mente.

det er kun en slange som går inn i luftfilterboksen originalt, og det er den tykke som fører luften til g-laderen. det lille filteret skal på en av slangene som går inn i kullfilteret.

G60 har en original "dumpventil", eller et todelt gasspjeld. all overskuddsluften som til vanlig ville bli skutt ut av en dumpventil blir originalt sendt tilbake gjennom et rørsystem til inntakssiden av g-laderen. Du kan sette på en dump-ventil, men da må du gjøre endel småting, som for eksempel å fjerne dette retursystemet, og tette igjen hullet på undersiden av gasspjeldet.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal det lille filteret på den tynne slangen, eller den tykke?? den tynne skriver jo folk her er lufting fra tanken, og den tykke av di går mot inntaket, har ikkje het sett kor den går, så eg rekner med den skal på den tykke av di da?

 

den slangen eg mener som går inn i filter er den tynne "luft" slangen som går inn i boksen bak med dempertårnet. men det er jo ikkje den nei??

Honda civic 1,5i 89mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

korleis e det med dumventil på g60? er det samma korleis dumventil det e?? gar sett på noen corradoa at de kappa vekk en bit av røret fra intercooler opp til "forgasseren" og setter inn ett rør med en tut på, og kopla dumpventilen til tuten. så går det en slange fra ventilen og opp til forgasseren en plass, det bildet eg såg, var en rallyventil eller noe sånt, vet ikkje om det er noen forskjell:=)

 

Hadde du giddi å søke hadde kanskje fått opp mitt standard svar:

 

Dump på G60 er bortkastet

 

søk litt på forumet så får du se hvordan du kan få lyden uten å bruke like mye penger, og kanskje få litt mer effekt også.

 

Med dump i motorrommet, og uten catch tank vil det bli endel oljesøl i motorrommet også.

 

 

Det du trenger er lite filter på ISV, plate til å tette ene siden på g-laderen (alu eller rustfritt), og catch tank Det du gjør er å ta av returrøret på g-laderen og tar det av returspjeldet ved innsuget. Da har du 3 "hull" du må tette.

 

Ta platen over retursiden på G-laderen, ev sett på et induction kit på den siden også, hvis du prøver, ser du at inductionkittet ditt passer på begge sider av laderen

 

Fra toppdekselet går det en slange til bypassrøret du nå har fjernet. Ta denne slange og koble til catchtank for oljen i stedet. Til slutt tar du og setter et filter på tomgangsventilen

 

Men hva blender du åpningen på gasspjeldet med?

 

Ingenting, eventuelt et filter. Kommer mye luft ut der hele tiden. Jeg har kjørt to år uten på min, funker fint det. Det må være åpent der, ellers har du ladetrykk hele tiden uansett hvilket turtall. Setter på lang slange fra by-passen, da får du mindre dump lyd også

 

 

Vil ikke anbefale billige filtere på G60, feks type ractive eller andre med "endestykke" som er limt på. Har skjedd flere ganger at disse har løsnet og blitt sugd inn i laderen. Hvordan det så ut inne i laderen da, kan du vel tenke deg selv.

 

Gode merker er Jetex/JR, K&N og Kingdragon feks

Jabba, Stroeve og Pitstop Dev bruker Jetex/JR

RPM bruker Kingdragon

 

Noen "quotes" fra PSD ang dump på G40

 

Dump on a G40/G60 is about as usefull as a chockolate firewall

 

I quess it is ok if you like the sound of wet farts

 

Her har dere noe lese stoff ang dette (på Engelsk)

 

http://the-corrado.net/forum/viewtopic.php?t=22871&highlight=dump+valve

 

http://the-corrado.net/forum/viewtopic.php?t=17069&highlight=dumpvalve

 

http://the-corrado.net/forum/viewtopic.php?t=8225&highlight=dumpvalve

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=53079&highlight=dump+ventil

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Polo Classic. Har du noen lydfil av et slikt oppsett. Sikkert flere som lurer på om det blir "fet"(nok) dump lyd.

 

Jeg har det oppsettet med blendet retur og catch-tank, og jeg syns det er en ganske så heftig lyd jeg...

 

jeg har ikke noe l opptak av det da..

men hvis det er noen som vil høre så er det bare å ta kontakt så fikser vi det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår