Mr Golf 4 Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Ombygging.........:afro -Spiller.....http://pioneer.no/images/products/caraudio/pioneer/deh_p77mp_large.jpg Foran og bak...........http://iceaudio.no/images_tester/10819-Focal_Polykevlar_165K-autohifi-5-.jpg Forsterker................http://iceaudio.no/images_tester/10472-Audison_VRx_6.420-Lyd_&_bilde_1999-2000.jpg 2 stk Focal Utopia.......http://i16.photobucket.com/albums/b43/perroseth36/IMG_0762.jpg Nye kabler..........http://www.iceaudio.no/images_produkt/storebilder/10653-Connection_ST2_500.jpg?PHPSESSID=bb98583836e68fed81756de0f9e 37047 Bilder kommer etterhvert.............................. Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Legger ut ett par bilder.....................................m'm m'm Bunnplata.................. Vanskelig å få samme farge,men nær nok Kassa med ett element.............. Takk til deg Dag Johansen....................m'm m'm m'm m'm m'm Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Heihei! Ser spennende ut!! :) Mer bilder. Og flere bilder. Gjerne litt forklarende tekst innimellom, hadde vært konge! ;) Foreløpig har jeg klart å gjette meg til en bunnplate med forsterkeren nedfelt under noe plexi-glass, og en stilig sub-kasse med en slags "svai" på toppen.. Har jeg forstått det rett? Ser lovende ut dette her! Er det lysebrun alcantara, eller blingser jeg? ;) Stå på! :) Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Heihei!Ser spennende ut!! :) Mer bilder. Og flere bilder. Gjerne litt forklarende tekst innimellom, hadde vært konge! ;) Foreløpig har jeg klart å gjette meg til en bunnplate med forsterkeren nedfelt under noe plexi-glass, og en stilig sub-kasse med en slags "svai" på toppen.. Har jeg forstått det rett? Ser lovende ut dette her! Er det lysebrun alcantara, eller blingser jeg? ;) Stå på! :) Bildet av kassen er tatt fra en litt merkelig vinkel, det er en tradisjonell trapesformet kasse med ringer som står på skrå så bassene spiller inn mot et midtpunkt. Hele fronten er støpt i polyester. Bunnplaten skal trekkes i stoffet som er vist på bildet og det skal være 6mm glass med polerte kanter i nedfellingen. Det er vanlig kassestoff og ikke alcantara, men stoffet er utrolig nice. Stoffet kommer fra Autocustom som har mange farger på lager. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Kassen er helt sherrif, egentlig en ganske "enkel" konstruksjon mtp. at majoriteten av den er laget i MDF men fronten er i polyester som skaperen så fint forklarte over. Effekten dog er jo at kassen ser knallbra ut, fronten er bare helt knall... så kassen i produksjon når jeg hentet min egen hos dag :). Gleder meg til å se den trukket her, håper det blir fotografert :). Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Høres bra ut.Stoler på Dag..................:cool: :cool: Legger ut bilder når den tid kommer. Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Høres bra ut.Stoler på Dag..................:cool: :cool: Legger ut bilder når den tid kommer. Stole på Dag kan du helt klart gjøre. Han er dyktig med lyd, og samtidig en helt fantastisk flink møbelsnekker. Jeg sitter på to hjemmehøyttalere hvor han har laget kabinettene, og kvaliteten på disse kabinettene er helt enom. Det villeste er at han brukte ikke lang tid heller. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Det er godt å høre Mr SQ.Tviler IKKE ett sekund på Dag sin ekspertise her nei. Er faktisk inne på tanken å be om Dag sin hjelp å lage nye høytaler kabinett til hjemme.............................. Falt for FOCAL sine serier her også........................;) ;) Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Det er godt å høre Mr SQ.Tviler IKKE ett sekund på Dag sin ekspertise her nei.Er faktisk inne på tanken å be om Dag sin hjelp å lage nye høytaler kabinett til hjemme.............................. Falt for FOCAL sine serier her også........................;) ;) Er nok ikke dumt å få han til å lage kabinettene nei. Desverre så har Focal sluttet å selge løselementer til selvbyggere, men det kan være Zalytron i USA har noen rester. Sjekk om dem har noen W-cone mellomtoner og W-cone eller Polyglass basselementer. Ser ut til at dem har litt igjen. En av de beste mellomtonene jeg vet om er Focal Audiom 6WM. Helt nydelig. Kombinere det denne med en Audiom 11WX begynner det fort å likne litt på en JM Lab Mezzo Utopia av den gamle typen. En god diskant så er du virkelig på nivå. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Takker for den Mr SQ.Veldig bra side faktisk....................:thanks Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Jasså! Her skjer det ting ja! Påtide ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 blir det seende ut som det er i avataren din? minner meg veldig om bilen til en svensk dude som blir kalt woddy (?) med en mazda et eller annet, alt var i treverk, tom fronten på spilleren freset han i tre ;). Ble du noen gang ferdig med dine "gamle planer"? husker du hadde kommet ganske langt allrede. Gratis med god lyd etterhvert ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Jeg trodde Woody (het han ikke Jesper/Jerker Sjödin eller noe sånt) hadde en Opel Vectra jeg, men det er godt mulig jeg husker feil.. Flink med tre var han ihvertfall, men bilen hans må ha veid omtrent like mye som en gjennomsnittlig pansret BMW 7-serie :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 treskalle.... :hammer :) stemmer han het det men det var en Mazda ;) fant bladet :) tenker han brukte balsa tre :) hehe... som sagt bildet i avataren lignet veldig på bilen til woody, blir artig å se den ferdig og ikke minst å høre den :) når regner du med å få bilen -ca- ferdig? jeg trodde skulle få "porscha" mi ferdig til lørda`n men om bare dashen er på plass så skal jeg være fornøyd :( Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Ble ikke ordentlig ferdig sist matador.Tenkte det att her må jeg ha ekspertise hjelp.Derfor spurte jeg Dag om han kunne tenke seg å lage noe til Utopia elementene.Jeg tror kassen er klar til trekking+golv platen.Det viktige er om Dag er fornøyd med jobben han gjør......................m'm m'm Det er vel 99% tjangs for att jeg tar en tur 1 juli på cb.elektro men uten lyd............................Jeg tror dette blir bra jeg.................:cool: :cool: Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg