Gå til innhold

Bilen min, BMW E36 1995 Cabriolet

Ranger emnet


BIG1

Anbefalte innlegg

  • Svar 233
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest brunerune
Hjelper jo fælt lite med brannslokkern baki. Tenk deg hvor mye du angrer når du sitter fastklemt og flammene kommer.... :(

 

Håper det var på spøk, da det er en kondensator:)

 

"-NIIISJ!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
"Ble jo ganske bra.. monterte 1kg brannslokningsapparat og"

 

Er nok ett brannslokkningsapparat! ;)

 

Ser jo ut som det går ledninger fra driten, og mye vits, jaja. Jeg tok feil. My bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer stereo'n i cabben? er det vanskelig å få bassen til å høres? Ser ut som jeg er blitt e36 cab eier selv nå så må vel begynne å sette meg litt inn i hvordan jeg skal bygge sånt :)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig fornøyd faktisk!!:) Det tar liten plass og er veldig bra lyd!!

 

Du får legge ut en tråd om bilen din her på forumet da vettu:)

 

Høres bra ut :) Skal gjøre det. Henter den på mandag. 325 :D Vi får ta en photosession sammen med taket nede når været og varmen tillater det om noen uker ;)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger litt penger i den bilen din ser jeg.. :P

 

Men jeg tror faktisk at det funker med den lyse nettingen, siden du har så mye chrome i fronten uansett...

Blir lissom litt kjedelig med bare svart også :P

 

Nettingen min forblir iallefall lys enda regner jeg med.. Også blir det angeleyes med svart bakgrunn tenker jeg :)

 

 

Fått ordna noe diagnose forresten?

sliter med dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Ok:) Brannslukkeren er på venstre side, kondensator på høyre:)

 

Så aldri bildet av venstre sia jeg, så da var det kondis på høyre altså!

 

Nok mas fra meg, stå på Mikael:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig diagnoseutstyret mitt fra Kina, komplett med interface og kabler :) Programvaren hadde jeg fra før. Men de nye bærbare pc'ene har ikke COMport, så jeg måtte kjøpe inn et PCMCIA RS-232 kort så var saken i orden :)

 

diagnoseutstyr_tilkobling.jpg

 

Interface'n er oppkoblet og alt er som det skal.

 

interface.jpg

 

Og endelig kom bremsene (EBC Greenstuff, less dust, more bite) og bremseslitasjevarslerne fra Lynnfield i Massachusetts fra de forente stater.

 

ebc_green_stuff.jpg

 

Så var det å finne ut hva som gjør at airbag lampa lyser i 30 sekund...

 

airbag1.jpg

 

Feilmeldingen ble slettet og det ble sjekket om det fortsatt var noe feil. Sikkert en luring som har mekket litt og ikke nullstilt airbagen etter seg.

 

airbag2.jpg

 

Her og fant jeg litt feil i instrument cluster, feilmeldingene ble slettet og det ble kjørt en test for å sjekke om alt var som det skulle. Og alt var rett :)

 

instcluster.jpg

 

Til slutt kjørte jeg alle tester som var, og alt ser bra ut :) ZKE / ZVM (central body electronic) reagerer på at jeg har ettermontert alarm.. så derfor får jeg opp en feilmelding om at låsesystemet er ikke som det skal, så det er ikke noe å bry seg om. Når det står "module does not respond" så er det fordi at bilen ikke har de sensorene, hadde jeg derimot hatt en 2005 modell hadde jeg fått informasjon om alle modulene.

 

status.jpg

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår