Gå til innhold

Problemer med 1985mod. 323 1.5l

Ranger emnet


Stringmon

Anbefalte innlegg

Hei! Får ikke start min mazda 323 1.5l 1985 mod...Batteriet var gåent når jeg kjøpte den så jeg bytta det ut med et jeg hadde liggende fra før. Har fyllt batterivann og lada det i 20 timer med en 6A lader, men likevel klarer ikke batteriet og drive startmotoren mer enn en halv omgang rundt, av og til bare et lite klikk som kan høres... Lurer på om det kan være batteriet som ikke passer i bilen på noe vis... Følgende står på toppen av batteriet :

 

100 915 105AC

12V 280A 60Ah DIN

ETN 560 021 048

480A

 

Sjønner lite av noen av tallene der... Lurte på om noen som vet hva som er orginal batteriet i denne bilen (på mitt orginale er tallene slitt bort) kunne si meg om batteriet burde funke eller ikke.

 

Håper noen kan svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er anageligvis batteriet ditt som har tatt kvelden... Kjøp nytt du. Så lenge det er ca like stort som det gamle, og 12 volt, så passer det...

Et vanlig syrebatteri tåler nødvendigvis ikke å i bli utlada, en gang kan være nok hvis det blir helt tomt for strøm... Hvis det i tillegg har stått ute i en kald garasje en hel vinter, så gjør ikke det saken bedre..

2004 Skoda Octavia 4x4 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

kansje litt seint MEN du kan ta og lade det HEILT ut (feks sette på ei pære til og lyse over natta) og så SNU plariasjonen på laderen (+ på - og - på +) og la den stå sånn i 20 sek før du setter tilbake slik det skal være (+på + og -på -)

 

det kan hjelpe med og få i gang "prosessen" i batteriet igjenn.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår