Hansiii Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Hvor nøye er vegvesenet ved teknisk kontroll ved import? Tenker spesielt på om de legger merke til om bilen er trimma? Kommer man unna med en større turbo, intercooler og eksos? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 bmwen min bråka ganske heftig under min teknisk kontroll og det kom ikke så mye som en kommentar til det engang. blir de mistenksomme vil de kansje ha bilen målt, likeste er jo å få bilen til å se så standard så mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansiii Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Ingen andre som har erfaring med import av trimma turbo bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Hvis bilen ser rimelig original ut er det som regel ikke noe problem. Men vet om flere som har fått problemer hvis de mistenker bilen for å være trimma. De kan reagere på alt fra styling, bremser og motor. Er de riktig vrange kan de kreve papirer på alt og eventuelt kjøre bilen på rulle. Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeeZuZz Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Lurer på det samme... Bilen min er stylet, men motor er ikke modifisert/trimmet. Men den bråker antagelig litt over grensen til hva som er tillatt. I papirene jeg har står det at den bråker 75dB (eller noe slikt) - noe som da ikke er tilfelle i praksis siden eksosanlegg er byttet ut. Veldig sannsynlig at de kommer til å henge seg opp i det? Måler de alltid støynivå? Hvor blir egentlig støyen målt fra? (1cm fra potten, eller 2 meter bak bilen f.eks.?) OBS: Merk at vi snakker om teknisk kontroll ved førstegangsregistrering. Så vidt meg bekjent er de mye strengere da enn ellers...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 De er iallefall nøye,en får ikke skilter på bilen om det er en 1er feil på den engang. slika var det iallfall når jeg var å kontrollerte min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flamer Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Når jeg var med min gjikk han en runde rundt bilen og sa d så veldig bra ut. så sendte han meg for og hente ut skilter. lånte meg tillogme verktøy og spanderte skruer på meg ;) Siter 01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual -x-Volvo 142 73 -x-Ski-Doo Formula + -x-Volvo 240 (Bilcross) Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Lurer på det samme... Bilen min er stylet, men motor er ikke modifisert/trimmet. Men den bråker antagelig litt over grensen til hva som er tillatt. I papirene jeg har står det at den bråker 75dB (eller noe slikt) - noe som da ikke er tilfelle i praksis siden eksosanlegg er byttet ut. Veldig sannsynlig at de kommer til å henge seg opp i det? Måler de alltid støynivå? Hvor blir egentlig støyen målt fra? (1cm fra potten, eller 2 meter bak bilen f.eks.?) OBS: Merk at vi snakker om teknisk kontroll ved førstegangsregistrering. Så vidt meg bekjent er de mye strengere da enn ellers...? Du har lov til å ha +/- 5dB støy i forhold til org. tall som står i vognkortet. Måling blir utført på to forskjellige måter.. Måling blir utført slik at man fra eksosens utløp går 2m til siden og 2m bakover.. Isåfall så blir det da målt i ca 60graders vinkel, 2m fra eksosen din.. Biltilsynet og NAF gjorde ihvertfall det på min bil.. Lagde en halv crappy tegning for å få det mer forståelig.. Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeeZuZz Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Chr|z: Takk.. Men er dette noe de (skal) måle alltid, eller er det bare noe de gjør hvis de har en sterk mistanke? Flamer: Hvor registrerte du bilen din? Forstår det slik at Bergen kanskje ikke er den lureste plassen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaikill Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Hvordan får du 60 grader der????? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Hvordan får du 60 grader der????? HVORDAN ER DET RELEVANT I DENNE TOPICEN? vedder på du kødder men fy ass.. Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 det der er vel mer 45 grader da?:S Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hvordan får du 60 grader der????? Som jeg skrev, så blir det brukt to metoder.. Enten to meter ut og 2 meter tilbake, eller i 60graders vinkel 2 meter fra eksosens utløp.. Og ja, jeg er smart nok i hodet til å skjønne at det ikke er 60 grader der.. Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg