Gå til innhold

Znip - Mazda 626 GC - Oppussing & Turbo konvertering

Ranger emnet


Znip

Anbefalte innlegg

Da er det på tide med et nytt prosjekt, og denne gangen skal det fullføres:P

Siste prosjekt ble avslutta i all hast da jeg fikk kortet i høst.

Men nå har jeg mista kortet for 6 mnd, så jeg har litt bedre tid denne gangen. Regner ikke med å være ferdig med bilen før våren 2007. Bilen står for tiden på samme plass som siste prosjekt, og vil ikke bli flytta før motorbyttet.. om vi ikke finner på noe lurt i samme garasje.

 

 

Planene er iallefall noe av samme art som sist, pluss en god del.

 

Planer som skal gjennomføres:

- GD front

- GD baklykter?

- Gt motor med turbo og IC (og alt nødvendig / unødvendig)

- megasquirt & boost retarder

- GT bakstilling

- sandblåse understell, nye foringer,

- smøre inn alt understell med rust bullet

- nye skiver og klosser

- Monroe Sensa-trac dempere på H&R 50 mm fjører

- bøttestoler

- ut med baksete og div annen vektreduksjon

- felger, ny lakk og noe annet snacks

 

Det ble funnet overraskende lite rust inne i bilen.

Skrekkeksempler fra diverse GD støtdempertårn surra rundt i hodet mitt når vi holdt på, men støtdempertårna bak viste seg å være rimelig strøkne, sett bort i fra større rusthull, og et par små.

 

Noen bilder

 

Stripping av interiør

2.jpg

 

Fjering av lister og merker

3.jpg

4.jpg

 

 

Av med front

5.jpg

 

 

Opp på bukker og av med bakstilling og eksos

11.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

 

 

Nye kanaler som skal inn

17.jpg

20.jpg

 

 

Ny og gammel sideplate (fikk en bil inn i baksida)

18.jpg

19.jpg

 

 

Slik så den ut da jeg gikk igår

21.jpg

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! jeg hadde en 626 2.0i GT(1987GC) tidligere. setene i den var veldig bra, med gode sidestøtter. vil anbefale å få fatt i noen sånne.

 

her har du et bilde av bilen: (lettere modifisert m/photoshop :roll:

 

mazda626_2.0i_GT_87.jpg

 

du kan også evt. hente noe inspirasjon til prosjektet ditt herfra:

 

http://www.kanyt.dk/min_egen_bil.htm

 

eller her:

 

http://blizza.avgiften.com/?pid=121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg hadde en 626 2.0i GT(1987GC) tidligere. setene i den var veldig bra, med gode sidestøtter. vil anbefale å få fatt i noen sånne.

 

 

du kan også evt. hente noe inspirasjon til prosjektet ditt herfra:

 

http://www.kanyt.dk/min_egen_bil.htm

 

eller her:

 

http://blizza.avgiften.com/?pid=121

 

Hei, ja det står slike seter i min og.. er GLX seter.. men desverre med feil farge.. hele interiøret var rødt, så det ble lakkert i sommer. Skal nå prøve å få inn GD interiøret, med lignende seter.

 

Bilen på kanyt.dk har rett styling iallefall, men feil motor doh

Blizza henger påp MOGN forumet, så har snakka litt med han ja.

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Etter en laang diskusjon med en kompis, endte det opp med at GT motoren med org 120 hk blir utgangspunkt. Har lyst til å ha skilte på bilen, å hadde aldri hått den godkjent med fe3.

Håper jeg er igang rimelig kjapt, og håper på mye hjelp her ifra. Denne tråden er ikke akkurat top rated for øyeblikket..

 

Planene foruten motor og understell er de samme (GD dempere passer sannynligvis ikke i toppen)

Ragua her på forumet prøvde jo noe lignende, men jeg skal gjøre bilen litt mer "turbo-sikker" før jeg smeller på snurre.

Håper på å ta ut 170-200 hk.. har null peiling på hva innmaten og kasse / drivlinje på GT`en tåler.

Detter er planene fra nå av

 

- GD front

- GD baklykter?

- Gt motor med turbo og IC (og alt nødvendig / unødvendig)

- megasquirt & boost retarder

- GT bakstilling

- sandblåse understell, nye foringer,

- smøre inn alt understell med rust bullet

- nye skiver og klosser

- Monroe Sensa-trac dempere på H&R 50 mm fjører

- bøttestoler

- ut med baksete og div annen vektreduksjon

- felger, ny lakk og noe annet snacks

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt frihelg, blitt gjort MYE! Har kun bilder fra pussinga av bærearm bak.

 

Pusset helt ned

22.jpg

 

Rustbullet er genialt

23.jpg

 

1. Strøk. Lar det stå en god stund

24.jpg

 

Har også bestilt Monroe Sensa-Trac dempere.

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg netopp kommet hjem fra ei natt med litt mekking (og soving)

 

Ny hjulbue som skal inn

30.jpg

 

Har begynt å skrape vekk dritt med skrujern

31.jpg

 

Ferdig skrapa

32.jpg

 

En runde med vinkelsliper

33.jpg

 

Kosekroken, med nattens meny!

34.jpg

 

Skjærte ut hjulbrønnen

36.jpg

 

Hjulbrønn og asfaltmatter

37.jpg

 

Bensintank ute

38.jpg

 

Da ser det slik ut under:

39.jpg

 

Før jeg dro, så rydda jeg litt. Øker motivasjonen til neste gang jeg er der!

35.jpg

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk :)

klart jeg har motet i orden!

Når man ikke har lappen må man jo gjøre noe med bilen;)

Men værre å ha ei bot på 9000 hengende over seg, prosjektet tar litt lenger tid da..med tanke på det økonomiske.

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår