Excaliburz Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Husk at det trengs ikke mer enn 3% vann i bremsevæsken så er kokepunktet halvert! Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Er billigere å kjøpe ny flaske enn å måtte betale for å fikse bilen siden bremsene ikke funka som de skulle. ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bopedal Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Mange interessante poster her! Helt supert! Enig med Mustang95, heller spandere noen tiere på en ny flaske enn å ta noen sjanser... selv om det vel ikke burde ha noe å si med den åpna flaska sover man kanskje litt bedre om natta. Hvordan fungerer en slik bremselufter som man skrur på ekspansjonstanken? Blåser den luft gjennom hele systemet eller fyller den på med ny væske i samme slengen? Hvor får man kjøpt og hva koster den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bopedal Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Da va jobben gjort... gikk under en liter med bremsevæske på A6en... Så da ble d bare helt ny og den gamle flaska kastet jeg... Tusen takk for all hjelp folkens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Og med 1 liter så fikk du skiftet ut alt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Hvordan gjorde du det (luftingen)?.. Bare nysgjerrig siden det sikkert er ABS på bilen. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Dot 5.1 tåler å bli blanda med dot 4.0 og er betre enn 4.0. Bruk den neste gang viss du bruker bilen aktivt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Så hvis jeg skrur av lokket på tanken til bremseveska bør jeg bytte den, siden den da plutselig er full av vann? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Det vil komme vann i systemet/beholderen selv om du ikke åpner lokket. Er derfor man burde bytte bremsevæska i ny og ne. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bopedal Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Gjorde ingen spes tiltak i forhold til abs. Fulgte Haynes-bokas liste og pumpet ut høyre bak, venstre bak, høyre fram og venstre fram og fylte med ny væske i reservoaret etterhvert. Framme har jeg helt sikkert byttet ut alt for der så jeg at væsken ble klarere i lufteslangen. Bak er jeg litt mer usikker på om jeg fikk ut absolutt alt, synes det var vanskelig å se forskjell på ny og gammel væske der... Men pumpet så mye og slangene er relativt tynne så regner med at det aller meste, om ikke alt, er byttet ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Vet ikke hvordan A6 du har men i Audi/Bentley service manual for C4 A6 (1995-1997) står det at det går med 0,5 liter pr. hjul, dvs. 2 liter totalt ved bytte. I tillegg bør du bruke VAG-COM til å "cycle" ABS-enhetens pumpe slik at denne også får fresh bremsevæske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg