Crime Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Hvor stor jobb er det å skifte reg.reima på en Vectra a 92mob ? Motor er en OHC 8v 2.0 i 85Kw Siter [o]Audi A4 Quattro 1.9TDI 155hk (chip) [x]Vw Passat TDI *KNUST* [x]Opel Astra F SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko2k Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 er ikke veldig stress om du ikke plages. noen av skruene er ett hælvete å få opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crime Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 man må ikke bruke moment nøkler eller lignende ? er det noe jeg kan gjøre selv? har liten erfaring med bytting av deler. men, føler at jeg er klar for å gjøre noe sjøl! :P bør reg.rema være orginal eller kan jeg liksågjerne kjøpe en fra biltema ? Siter [o]Audi A4 Quattro 1.9TDI 155hk (chip) [x]Vw Passat TDI *KNUST* [x]Opel Astra F SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroz Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Du trenger momentnøkler når du skal skru til toppen igjen. Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crime Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 av med toppen for å bytte reg.reim ? :O har jeg aldri hørt om! Siter [o]Audi A4 Quattro 1.9TDI 155hk (chip) [x]Vw Passat TDI *KNUST* [x]Opel Astra F SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Tullball, trenger ikke av med toppen for og bytte reim! Kjøp deg haynes boken du, alt står bra forklart der med bilder og god tekst. Den viser også hvordan du kan låse av kammen. Et en enkel jobb når du først har gjort det engang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crime Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Jeg har den Vectra boka. :P Men, jeg har liksom ikke funnet noe enda. forstår ikke en jævla dritt av svensk! Men, må vel prøve :) Siter [o]Audi A4 Quattro 1.9TDI 155hk (chip) [x]Vw Passat TDI *KNUST* [x]Opel Astra F SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Ok. Hehe, men som sagt så er det ganske rett frem på denne motoren. Og du kan feile uten og få totalhavari uansett ettersom stemplene ikke tar i ventilene om du først bommer ett hakk på reima. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crime Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Såg i Haynes boka at det er et merke på selve hjulet å ett merke oppfor hjulet. på dekslet eller noe sånt. så lenge disse stemmer så er alt flott? :) Siter [o]Audi A4 Quattro 1.9TDI 155hk (chip) [x]Vw Passat TDI *KNUST* [x]Opel Astra F SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroz Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 av med toppen for å bytte reg.reim ? :O har jeg aldri hørt om! Går litt fort i svinga når jeg svarer på innlegg på jobben ;) Lese hva man svarer på er oppskrytt :p Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordahl Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 ikke kjøp reg reim på biltema!! kjøp skikkelig kvalitet, koster noe jævlig hvis den ryker!!!!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Nå koster jo ikke orginal reg reim så mye da. Her er forresten en enkel guide som kan hjelpe deg, men er veldig enkelt og rett frem å bytte reg reim på disse motorene http://www.calibra.no/howto.aspx?id=10 Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy Corsa Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 ikke kjøp reg reim på biltema!! kjøp skikkelig kvalitet, koster noe jævlig hvis den ryker!!!!!!!!!! Koster ikke noe mer enn en ny reim om den ryker da!! på 8v motorene så butter ikke ventilene i stemplene, men på 16v og oppover koster det fort 10-15 høvdinger.. :D for da må topp av og slipes og bytte ventiler å små stæsj.. Siter 96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd X 94 Crazy Corsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 husk å skifte vannpumpe som stremmemekanismen sitter i ellers kan regreima ryke raskere enn du tror... Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko2k Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 alt står jo med bilder og godt forklart på http://www.calibra.no på "how to" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg