Solefald Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 heisann! er en 240 som eg vurderer å kjøpe meg, har V40 no, men den skal bort, og må ha en billig bil igjen:P er en fin som har orginal styling, som er rød med spoiler, galvanisert etc. men spørsmålet mitt..eg har tidligere hatt en 85 mod med B230A, og en 81 Mod med B21A. men med 116 gamp, kva motor er det da? har lyst å ha turbo seinare. og eg har eksos manifold, Garret T3, bensinpumpe, turbo forgasser liggande fra før. så eksos manifold og turbo går vel kanskje an å bruke da. visst det er en E motor, da er det vel berre hjerne og sånt som må skiftast ? Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 her: http://www.vlvworld.com/indexframe.html?engspecs.html det nærmeste man kommer 116 hk i '89 må være B230F med 114 hk. Det kan sikkert variere litt fra marked til marked, og noe feilmargin må man vel påregne. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solefald Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 når en har Turbo og eksosmanifold, er det mykje styr å bygge om til turbo da? F er vel ikkje den beste å fikse på utifra det eg har skjønt Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 med tanke på at den har 9.8:1 i comp vil den ikke tåle mye trykk... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solefald Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 altså en ubrukelig motor visst en skal ha meir guffe.. vel ledningsnettet går vel an å bruke, så er vel ikkje så mykje stress å skifte motor i den da visst eg skal montere på da? kva må eg skifte og klarer den 200hk ? Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 bytter du til FK/FT vil du kunne bruke opp igjen ledningsnett, du må bare bytte motor og hjerne® Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Antar 89'n har LH2.2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solefald Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 da blir det en FT seinare =) Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg