Gå til innhold

Omega_V6: Opel Omega B 2.5 V6 - Omega_V6-prosjektet

Ranger emnet


Omega_V6

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

@ Omega V6: Ikke bruk 200.000,- på å tune den motoren du har nå, bruk heller 100.000,- på denne Opel Lotus Omega'n og sett over motoren derfra.. Så kan du tune den for 100.000,- istedet. Da burde du klare å hale en hestekraft eller to ekstra ut av den... En 3,6l biturbo C36GET med 377 hk er uansett et relativt ok utgangspunkt! :respect

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Omega V6: Ikke bruk 200.000,- på å tune den motoren du har nå, bruk heller 100.000,- på denne Opel Lotus Omega'n og sett over motoren derfra.. Så kan du tune den for 100.000,- istedet. Da burde du klare å hale en hestekraft eller to ekstra ut av den... En 3,6l biturbo C36GET med 377 hk er uansett et relativt ok utgangspunkt! :respect

 

som sagt tidligere i tråden 2-3 ganger, så kommer det ikke til å koste meg 200.000.. det var kun hvis eg satt bilen inn til polly og de skulle gjøre 100% av jobben.. eg skal gjøre mesteparten selv med veiledning fra polly.. så det blir nok langt billigere.. eg har lyst til å bygge motoren selv for å lære noe.. vil ikke kjøpe ferdigprosjekt.. lærer ikke noe av det.. :hello:

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt tidligere i tråden 2-3 ganger, så kommer det ikke til å koste meg 200.000.. det var kun hvis eg satt bilen inn til polly og de skulle gjøre 100% av jobben.. eg skal gjøre mesteparten selv med veiledning fra polly.. så det blir nok langt billigere.. eg har lyst til å bygge motoren selv for å lære noe.. vil ikke kjøpe ferdigprosjekt.. lærer ikke noe av det.. :hello:

:respect

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
og så kjøpte eg meg skilt i sverige og som skal brukes på treff og sånt.. betalte 150,- SEK for de..

 

IMG_0788.jpg

 

...har vel ikkje noe nettside, de som laget skiltene for deg....??

 

LITT interessert i å få sånne til Maxima'en...

'97 Nissan Maxima http://www.nccn.no

'73 Datsun 160B http://www.datsunpmcregisteret.no

EX: '89 Subaru E12 4x4

EX: '85 Scorpio 2.8 4x4

EX: '86 Scorpio 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har vel ikkje noe nettside, de som laget skiltene for deg....??

 

LITT interessert i å få sånne til Maxima'en...

 

 

http://www.showplate.se

 

men vet ikke om de sender utenfor sverige..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du eksos annlegget til omegan ? 8.000kr for litt stål jeg kan sveise sammen på en kveld...hmm bygger selv jeg ;)

 

 

Aldri i verden om du kunne klart å sveist sammen det anlegget der på en kveld.. Ikke om det så snødde på solen..

 

Kjøpte det av en lokal helt.. T.H. Autoworks kaller han verkstedet sitt for.. Han heter Truls.. Driver med det meste som har med bil å gjøre.. Noe lignende Bead-Lock her på forumet, bare ikke så ekstremt.. http://www.thautoworks.com

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Aldri i verden om du kunne klart å sveist sammen det anlegget der på en kveld.. Ikke om det så snødde på solen..

 

Kjøpte det av en lokal helt.. T.H. Autoworks kaller han verkstedet sitt for.. Han heter Truls.. Driver med det meste som har med bil å gjøre.. Noe lignende Bead-Lock her på forumet, bare ikke så ekstremt.. http://www.thautoworks.com

 

hvor høy var subkassa som du hadde de pioneer subene i??

og kor mye betalte du for subene`??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår