Gå til innhold

Nye lykter ! hva må gjøres ?

Ranger emnet


Laffekake

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kommer til å bli dyrt med bare de små tinga jeg skal ha på bilen !

tak vinge , nye lykter , muligens øyelokk og det skal jo lakkeres ! og så skal man ha annlegg i bilen :P huff ! ¨

har du noen anelse på hvor mye det vil koste å lakkere vingen og øyelokker ?

har hørt at det er vanskelig å finne elementer som passer i døren på volvo 850 .... stemmer det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kjøpte mine lykter på http://www.europeantuning.com Det er i nederland, og er seriøse. Du kan se bilde på nettsiden deres hvilke lykter som går. Det er to typer, en med blank/krom bakgrunn og en med svart bakrunn. begge med klart glass og dioder i midten. Bytta blinkers samtidig, og det var enkelt. Original høydejustering passer i lyktene. Diodene går på parklyset, og kontaktene passer på de origiale kontaktene.

Det svake punktet, som jeg er veldig misfornøy med, var at diodene hadde kort levetid. De gikk etter bare et par måneder. Skal klage på det når jeg får somla meg til det... Dioderekka går nemlig an å skifte ut.

De har samme lyktene på Åsane Bilopphugging i bergen (http://www.volvohuggeren.no) men der har de bare de med krom i bakgrunnen, og ikke de svarte som jeg ville ha.

Husk på at når du bestiller fra EU-land, så får du kjøpt varene momsfritt, men det kommer ei regning fra Tollvesenet etterpå... Inkl toll, mva og frakt ble det billigere å kjøpe dem fra Holland enn å kjøpe dem i Norge. Lyktene er produsert i sverige, og kosta ca €399 inkl nederl.VAT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine på http://www.hova.com. Ble tilsammen ca 2700 kr etter porto, fortolling og moms.

 

Men får man virkelig kjøpt denne lista under lykta på Mekonomen eller BCB:

 

vo850400890.jpg

 

EDIT: Ja, nå fant jeg de faktisk selv ;)

 

26-903692-4A1

og

26-903692-3A1

 

men uten pris. Ringte mekonomen og det var visst helt nye varer som ikke var på lager enda.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte øyelokk til bilen med de nye lyktene ,

noen som har satt slike på uten å bruke den silkon greia som følger med ?

Ja. Men bruk det. Monterte noen som var fra Hellsjø plast i glassfiber. Brukte karosseritape fra 3M, men de løsna i 140... Fløy over panser og frontrute...

Har kjøpt nye, men har ikke montert dem. Der fulgte det med slilikontube og skikelig monteringsanvisning, og passformen var bedre og plasten var tynnere. Får få dem på til sommeren. Skal det henge må det henge skikkelig. Mye luftpress frammi der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte just klarglass. Ser bra ut, men syns det virker som om fjærnlysa er mye svakere. Erfaringer dere?

 

Får man forresten kjøpt lista under uten hull til lyktevisker?

Hadde så dårlige lykter fra før. Hadde fått vann gjennom knekt glass så reflektoren var matt. Men jeg er ikke fornøyd med langlysa. Etter en lysjustering på EU-kontroll måtte jeg justere lysa opp for å få langlyset lengere opp. Vurderer å sette i Xenon lys for å få bedre lys.

I tillegg så er jeg ikke fornøyd med diodene. De gikk etter bare et par måneders bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men bruk det. Monterte noen som var fra Hellsjø plast i glassfiber. Brukte karosseritape fra 3M, men de løsna i 140... Fløy over panser og frontrute...

Har kjøpt nye, men har ikke montert dem. Der fulgte det med slilikontube og skikelig monteringsanvisning, og passformen var bedre og plasten var tynnere. Får få dem på til sommeren. Skal det henge må det henge skikkelig. Mye luftpress frammi der..

 

Thanks , godt å vite !

noe mer du vil si om øyelokkene som du har erfart ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle skru inn den øverste skruen på den nye lykta, så løsna hele metall-gjenga fra plasthuset :ex_machin

 

Tydeligvis litt billig konstruksjon. Hadde ikke stramma den ei gang... Tviler på lykta henger fast med to skruer?

 

Har prøvd å slå den inn, men det går ikke uten at jeg ødelegger hele lykta. Tror dere det går å lage hullet litt større og lime gjengan på?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår