Gå til innhold

Litt hjelp om Nissan Primera :o


Sower

Anbefalte innlegg

Jeg driver altså å titter etter en andrebil nå, og det er pokker ikke lett på grunn av beliggenheten til denne byen -.-

Bilene jeg ser på da er:

Opel Calibra

Opel Omega stv

Corolla 94+ mod (1.6)

og

Nissan Primera :D

 

Det er en 95 nissan primera sri 2.0 i molde som jeg tenker litt på.

 

men er litt ny anng. nissan, har prøvekjørt dem litt einest og syns de er goe på veien :D

 

det jeg lurer på da er:

 

km standen på bilen er 235000km. er dette noe for høyt og vil si at bilen er dævvkjørt, eller er dette en vanlig ting som ikke er å bry seg om før den når 300000? ;)

 

er det noe man bør spesiellt se etter på en primera før man skal kjøpe den?

 

og hvor mange hk er det i en strøken nissan primera sri 2.0 l ? :O

 

bilder av bilen:

1118849-bilde1-131_3119.jpg

1118849-bilde2-129_2955.jpg

1118849-bilde3-129_2958.jpg

 

den selges da for 35.000 pga. noe lakkflass og småbulker... ;)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da skal jeg se på bilen på mandag :D han kommer hit med den rundt 4, så skal bli litt prøvekjøring av den da... teste den litt ut på sommero (lang nok strekning i krsund) :)

Flere innspill til hva jeg kan sjekke på bilen før evnt. kjøp?

 

på forhånd.. takk :D

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust i kanalene er sjelden på 95 - 96 mod virker det som. Vanligere på de før. Sjekk rust i dørstopper bak. (Ta opp bakdøra og se i hjørnet nede ved hjulet) Bensinpumpe som nevnt. Vannpumpe og ta en ekstra titt på radiatoren. Den har vært dårlig i alle tre primeraene mine. Rust ved påfyllingsrøret. (Ta av trekket på venstre side i bagasjerommet, holder egentlig å få hånda bak og kjent mot påfyllingsrøret ved tanklokket) Brems litt hard og sjekk om ABS'en fungerer, vanlig at denne begynner å tulle med årene. Sjekk mannsjettene på drivakslingen foran. (Kjennes ved å ta hånda bakhjulet og sjekke) Kan også sees fra motorrommet ved førerside (mulig luftfilterboksen er i veien, men tror det går)

 

Nå høres det kanskje ut som om Primera har masse feil :D Men er vel heller at vi nevner alt som kan gå feil. Sammenliknet med Oplene du nevner så er Primera 100% feilfri. Om du ikke ender opp med denne, for all del ikke kjøp Calibra. Da får du med mye rart av feil og rust på kjøpet.

 

SRI er jo også en sportsutgave med annet interiør og understell. Samtidig som at 2.0 er morsom å kjøre. Bilen er oppgitt med 125hk, men skal vise 136 ved målinger (100kw) Bilen har også registerkjede og ikke reim som ryker mye fortere. Slipper å tenke på å bytte om det ikke er ulyd i det.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

likt senkesett ja. folk har mange forskjellige forklaringer på hva understell er virker det som. På caliperene mine sto det i hvertfall Sport. Så mulig de er forskjellige. Om det kan defineres som understell er en helt annen sak :D

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår