Gå til innhold

Ny clutch, orginal eller forsterket?

Ranger emnet

R_Style

Anbefalte innlegg

Bilen det gjelder: 93 mod 940 Turbo m/B230FT og M46 kasse, 0,9 i ladetrykk...

Nå er tiden inne for clutch-bytte... Men hva skal j sette inn, komplett orginal clutch eller forsterket?

Bytter svinghjuls-lager når j først bytter clutchen også...

Kom gjerne med priser, merker og hvor j kan få kjøpt akkurat den clutchen...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sachs Race Engineering -655 trykkplate og organisk lamell (original) med fjæret sentrum skal du ha.

Hmmm, var vel det pedersens-racing ga meg en pris på mon tro, trur trykkplata kosta rundt 2500-3500,-...

Skal sjekke opp dette over helga...!

Yoyofish: ingen M90 her i gården nei, desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du burde kjøpe Sachs TP-712 trykkplate med 240mm organisk lamell jeg da, koster vel litt over 3000kr og skal holde til 525Nm.

Edit: Kom på at du har vel ikke M90, og da går det vel ikke.

-712 plata passer ikke på M46 med dypt svinghjul. Dessuten er det 228 mm lamell på M46 og ikke 240 mm.

SINTER på M46; er du GAL damndamn

M46-kassa knekker lenge før du klarer å slure en hard trykkplate med organisk lamell (ja, jeg mener Volvo-original turbolamell kjøpt på Bilia, ikke noe forsterka belegg)

655-trykkplata (som jeg også bruker på Getragen):

Sachs-racing.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginale turboclutchen holder lenge den.. kommer jo an på hva den skal brukes til. Børning: NEI.. kjøring: jepp..

kjører B230FK, chip, a-kam t3/04 turbo.. 1bar ladetrykk på clutch fra B230F... holder greit den.

Hmmm... har en kompis som kjører med M46 kasse og 1 bar i ladetrykk på ET`n sin, og den slurer ikke...

Men, bilen min skal ikke brukes til børning, herjing osv, skal kjøres mest mulig "normalt"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte jo ny clutch fra pedersens racing til "motoren" min.. 1800,- m/trustlager måtte jeg ut med.... + frakta på 200 da, og den funker fint den! kjører nå 1,1 bar og chip, og slurer ikke, sålenge man ikke gir 4000rpm i 2. gir og clutcher ut... da slurer det seff, men det trur jeg bare er sundt.. så knekker man ikke kasser hele tiden :)

Måtte dog kjøpe nytt svinghjuls-lager hos volvo... 120,- et sted trur jeg det kosta, var lagervare.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider