Gå til innhold

Har 3/4 biler på hånda, hva mener dere?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Et annet pluss for Saaben er at den er lettrimmet, og Saab kan absolutt lage turbomotorer.

Og personlig så er jeg litt utstyrsfrik:P gir ikke samme følelsen å f.eks måtte sveive ned vinduene. Og jeg ser absolutt en fordel i en nyest mulig bil.Bør kanskje tenke på hvordan bilene er å få solgt igjen. Den 5 serien tror jeg ivertfall kan bli vanskelig. Kommer selfølgelig ann på hvor lenge du har tenkt å ha bilen.

 

Så hvis jeg hadde hatt penger ville jeg hatt Saaben av de bilene. Men en strøken 240 Turbo med diffbrems er vel det jeg ville valgt.

 

Du får uansett ha lykke til med bilkjøpet!

 

EDIT: Leif var her.

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er vitsen med å poste når man ikke har erfaring med bilene?? Dustete "jeg er egentli ikkeno fan av ditt og datt..."

Nr 1 har jeg ikkenoe erfaring annet enn at jeg har kjørt en sånn med 4wd, morro, helt til slangen til intercoolern røk :D

 

Nr 2, læreren min hadde en sånn, ble mer og mer gæli med den bilen, samme årsmodell! Rust var også ett problem. Plastbil, 0 kvalitetsfølse, knirka i div interør deler. + verdens kjedeligste interør.

 

Nr 3, Du bør se etter rust, kjøpsråd (måle Co, toppakning), Mange e36 bærer preg av undomskjøring, jeg så etter e36 en stund, men ga opp letingen pga akkurat dette!! Mange som har vært retta opp/oppattlakkert, dette får du vite på naf kjøpsråd..

 

Nr 4, kvalitetsbil! her også bør du se etter rust og ta kjøpsråd

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mess:

2. Har kjørt en del og900, og mere knirking i interiør skal man lete lenge etter! Kanskje det ikke har forberdret seg spesielt til ng900? At det er en plastbil oser det jo, så det får så være. Interiøret er kanskje kjedelig, men det er ivertfall funksjonabelt :)

 

3. Enig i det med ungdomskjøring, derfor jeg er litt skeptisk til disse. Samme gjelder vel egentlig Celicaen, men det er jo i en annen liga ;)

 

4. Det kan jeg tro, men det begynner å bli litt gammelt. Skal jeg ha e34 bør det ivertfall være litt utstyr, og helst skinn. Så sånn sett er nok den jeg har plukket fram her litt ute av bildet..

 

 

Mange takk for input! Ingen av bilene blir kjøpt sånn på sparket uansett. Det blir først prøvekjøring og besiktigelse, før det blir en par dager timeoff for tenking, tenker jeg :)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: En kompis av meg har helt lik, han har hatt ett motorhavari, byttet girkasse etter 160000km, masse rustanngrep, lite plass i den...osv... Eneste grunnen til at han fortsatt har den er at den har kostet han så mye penger at han taper FOR mye på å selge den... Og NEI den er IKKE grisekjørt! Han fyren her er familiemann og bruker denne bare til og fra butikken og jobb!

 

2: Girkasser er vistnok ett problem på de her. Vet de kan vare lenge og! Men de tåler ikke hardkjør! andregiret ryker først :) . og selv synest jeg ikke komforten er den helt store...

 

3: Typisk ungdomsbil... Dårlig alt... Har skrudd mye slik! IKKE kjøp hvis det er en ungdom som eier den! i alle fall ikke til den prisen! Hør etter tikking og se etter lekkasjer på motor, bremserør, rust...osv... dra den litt i svingene når du prøvekjører for å kjenne at den er tight!

 

4: Kvalitet :) !! Men bruk gjerne litt penger på å finne en litt nyere med mer utstyr. Skinn, el-vindu, takluke...osv... De her er jo en drømm og kjøre :) Og med 2.5 går den ikke så aller værst heller :) .

 

Her er i alle fall min mening :) . Lykke til med valget :) .

If it ain't broke, don't fix it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok gått for bmwen her.. e34en.. gå for en 525 24v med fullt utstyr.. da har du bil som slår alle disse på alle punkter :) og mange fremover..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg tviler ikke paa kvaliteten til E34. Tror nok at ett strokent slikt eksemplar kanskje kan vaere det smarteste valget av disse.. Men paa den andre siden saa har jeg ikke bruk for en stor og tung bil, derfor jeg for det meste sikler paa kupeer..

 

Men jeg satser paa aa rekke aa proevekjoere celicarn, 525 og kanskje 320 i morgen, saa skal jeg legge meg opp en mening ivertfall!

 

Er ikke hjemme akkurat naa og det var ikkr norsk tasteoppsett paa jobben lengre >P

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var Celicaen prøvekjørt og inspisert! Må si jeg ble meget positivt overrasket over selve bilen! Lakken var rimelig grei, rød og fin ivertfall, innvendig var bilen som ny! Bortsett fra rattet som var noe slitt..

 

Motoren gikk som den skulle, ingen ulyder der, og gearkassen virket også rimelig bra. De andre som var med mente at dette burde jeg bare kjøpe, og jeg må innrømme det frister!

 

Grunnen til at jeg tviler litt er egentlig ønsket om mere motor... Saaben er sikkert sprekere, om ikke mulighet til å bli det med chip, men igjen så ser den "noe" slapp ut i forhold. Celicaen er i tillegg rimeligere, har felger, trenger ikke senking, etcetc....

 

525'n jeg så på var bare brum (startmotoren hadde også tatt kveld)... Satser på å sjekke ut 320'n i morgen, og eventuelt en annen 525.

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. synes ikke du burde gå for celica. Forferdelig liten plass inni.

Dessuten har jeg en kompis som kjøpte seg det for et halvt års tid siden for 70k. bilen har for det meste stått rolig pga reparasjoner. 92. celicaen hans har 10 ganger mere feil enn min 89. audi coupe 20v.forresten så ser rævva på celica helt forferdelig ut.

 

2. lite erfaring med denne, mye krefter som er veldig positivt. Har hørt veldig mye bra om saab turbo motorer.

 

3/4: vet lite om bmw også, men disse har rwd og er generelt fine innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår