Gå til innhold

Forslag til Basselement

Ranger emnet


OpelFanatikeren

Anbefalte innlegg

Når skattepengene kommer tenkte jeg å bruke rundt 1500kr på en ny basser, bygger kassen selv.

 

Eneste kriteritet er at den koster rundt 1500kr, og spiller greit.

Jeg hører mest på pop og radio, og har en forsterker som yter 250w til basseren.

 

Er det noen som har noen forslag og erfaringeg fra bassere de kan anbefalle?

 

Jeg har kikket litt på cadence bassere, men ønsker inspill fra dere om det er noe som er lignende i samme prisklasse.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynabel! DY9412/9410 (forholdsvis 10 og 12"), men kan hende du trenger større forsterker! De er kravstore!

 

Jepp. for 1500kr(1600kr ;)) ville jeg uten tvil kjøpt dynabel DY9412. Mest for pengene i den prisklassen ville jeg sagt.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OpelFanatikeren:

 

Med forsterkeren du har, lønner det seg å gå for en lettdreven subwoofer som er velegnet til bassrefleksløsninger.

 

Det er så mange å velge i, som alle gir likeverdig resultat, at kassekriteriene til elementet og din personlige preferanse når det gjelder utseende bør komme først! Viktig at man ikke spyr når man ser på elementet, selv om det høres bra ut! :)

 

Fortell litt om hvor mye plass du har til rådighet, f.eks. om du vil bruke 30 liter eller 80 liter av bagasjerommet ditt til kassa!

 

Om du sender en PM med høyttalerne du vurderer, kan jeg sende deg kasseforslag som passer elementet, bilen og musikksmaken din - og så kan du vurdere det derfra selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde valg Soundstream.dynabel 9412 er tunge(20kg) og de de spiller dårligere enn Soundstream sine.

Dag Borg

 

det er det vel forskjellige meninger om - akkurat som alt annet :)

 

Hvis forsterkereffekt ikke er et problem og kunden er ute etter skikkelig trykk i porta kasse, da kan sikkert DY9412 passe. Men er lydkvalitet fra en beskjeden forsterker det han er ute etter, så vil jeg si det blir skivebom å kjøpe en DY9412.

 

Det mener ikke jeg. Kjøper han er dy9412 er oppgraderingsmulighetene til stedet (selv om det bør gå omvendt - altså først en "for stor" amp - deretter "større" element). en monoblokk på 250RMS klarer nok å sparke fra dy9412 på en respektabel måte - men selvfølgelig langt fra hva elementet duger.

 

DY9412 er ikke så tungdreven som alle vil ha det til. i den "klassen" som den subben er i er den faktisk relativt lettdreven - høy sensitivity og lav rms sammenlignet med andre "monster-elementer" fra andre produsenter.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå snakka vi vel riktignok om 9412, og ikke 1412 før du nevnte det nå...

LOL, beklager, mente selvfølgelig 9412, skrev feil. er rettet nå

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår