Gå til innhold

Noen som selger Opel Calibra?

Ranger emnet

ludrio

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er det snart på tide med bil, dog jeg har bare rundt 5000 kroner. Men selger PSP og litt forskjellig og søker jobb så har jeg mer penger. Eventuellt ta opp et lite lån eller låne fra foreldra.

Uansett, er interessert i en Opel Calibra og lurte på om dere vet om noen som selges som ikke er så dyre og i relativt ok stand. Helst ikke for langt unna Telemark.

Setter pris på hjelpen deres!

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition

1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk

x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

x 1991 Honda Accord 2.0 CB3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok ta en titt på autodb.no er en del til salgs der,skal du ha calibra så anbefaler jeg at du går inn på http://www.calibra.no kjempeside,jeg er og har vært medlem der i mange år. Finns nesten ikke den ting du ikke får svar på,og miljøet og treffene er bra:)

For den summen du setter der oppe,så er du heldig om du får fatt på et tomt karroseri :hammer 8 dobbler du summen,så begynner du nok å komme opp på en grei calibra

Vet ikke åssen motor du er ute etter,men 2l 16 med 150hk er en grei start.

Pris og forsikring på bilene avhenger av motor.

Vil du vite mer om calibra,så bare spør,tror jeg kan svare på det meste,men anbefaler å gå inn på calibra.no, der ligger det også en fin kjøpsguide som er grei å lese om man er ny på calibra

Du får calibra med :

2l 8v 115hk

2l 16v ecotec 136hk (nyere modeller)

2l 16v 150hk

2,5l v6 170hk

2l 16v turbo 204hk

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for veldig konkret og fyldig svar, setter pris på det.

Jeg vet jeg ikke finner en Calibra til 5000, hehe forventer ikke det heller. Tenkte på rundt 20 000, en som sikkert trenger litt love for å funke perfekt, men jeg liker å mekke så lenge jeg ikke må på verksted, at jeg kan gjøre eventuelle reperasjoner selv.

2l 16v 150 høres bra ut, virker som den vanligste av Calibraene også.

Jeg har aldri kjørt en Calibra før, så vet ikke åssen det er, men siden så mange har Calibra, må den være ganske fin å kjøre hehe.

Har tittet på Autodb og fant en til 16 000 som var polsk registrert. Jeg sendte selgeren en mail om den var solgt eller ikke, men det koster vel litt å oimregistrere til norske skilter ville jeg tro?

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition

1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk

x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

x 1991 Honda Accord 2.0 CB3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg ikke finner en Calibra til 5000, hehe forventer ikke det heller. Tenkte på rundt 20 000, en som sikkert trenger litt love for å funke perfekt, men jeg liker å mekke så lenge jeg ikke må på verksted, at jeg kan gjøre eventuelle reperasjoner selv.

Jeg har aldri kjørt en Calibra før, så vet ikke åssen det er, men siden så mange har Calibra, må den være ganske fin å kjøre hehe.

Har tittet på Autodb og fant en til 16 000 som var polsk registrert. Jeg sendte selgeren en mail om den var solgt eller ikke, men det koster vel litt å oimregistrere til norske skilter ville jeg tro?

Lønner seg nok heller kjøpe en i norge enn å tolle den polske.

Fort 20k i tull og avgifter.

Calibra er en \god bil å kjøre, men er en del ting en bør sjekke på de.

Kommer her med noen sjekk punkter for deg med de vanlige feilene.

*rust kanaler, remmevanger bak, innerskjermer forran, gulv bak under baksetet, dører og bakluke.

*tannstang(sprukne mansjetter,å lekasjer)

*hjullager

*takluke

*lekasjer sevo pumpe.

*de har en tendes til å svette etter bunnpanne men det er ikke fæle greiene å bry seg om, da opel ikke kan lage bunnpanne pakninger.

*tendens til skakke stoler.

*hovedlykter, tendes til matte reflektorer og att plasten i pære innfestingen smelter.

Alt jeg kom på i farten.

Dette er mine erfaringer etter å hatt 4stk calibra tidligere.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*uh* tror heller det er 115hk'ene som er vanligst :O

de aller fleste chipper opp calibraene sine til 150 da ;]

forresten.. om noen veit om en calibra med over 115hk, ganske grei stand rundt 30,000 kr (max). Så skrik ut ;)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 115 hk som er "chippet opp til nærmere 150" vil jo ikke ha kjangs til å gå like bra som en orginal 150 hk ! Ikke kun med chip .. Umulig !

Det vil jeg si er en dårligere plan enn å kjøpe 16V 150 hk når du først kjøper !

95 Vectra 2.0 16V CDX

90 Calibra 16V - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*uh* tror heller det er 115hk'ene som er vanligst :O

de aller fleste chipper opp calibraene sine til 150 da ;]

forresten.. om noen veit om en calibra med over 115hk, ganske grei stand rundt 30,000 kr (max). Så skrik ut ;)

Hvor får man chip som chipper fra 115 til 150hester?

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider