Gå til innhold

JBL: Opel Kadett C 1.2N Turbo

Ranger emnet


JBL

Anbefalte innlegg

  • Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

aldrig gøy å finne rust :( !!!

 

har en 2,2i motor med girkasse og alt du trenger for å få den til å gu unntatt bensinpumpe.. billi, må bli kvitt den!!

 

Pris? Stand?

 

 

Va rusta på samme plass som på min, nån tima sveising så e den nokk god som ny..

Et par tips: Når du kappe vekk rusta som e helt framme med løkta, hvis det lar seg gjøre så ikke kapp i den "profiln" som brettes innover, da blir det mye enklere og sveise inn ny plate.. Og hvis du må kappe i profiln så ville æ kjøpt økonomi del fra Veng eller lignende... Lykke til! :)

kadagdfhdfh4ea.jpg

 

Jo, takk! :) Så de selger løse biter som er til for og sveise inn der f.eks?

 

 

Skal forresten ta av venstre forskjerm ikvell tenkte jeg, så da får vi se hvordan det blir der! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris? Stand?

 

 

 

 

tenkte på 2500.- for motor og gir.. han jeg kjøpte den av sa at den er i bra stand, kjøpte den av en voksen mann så jeg tipper den er helt ok.. usikker på kmstand da. men den ser helt bra ut litt olje svette er d jo naturligvis..morph

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva girkasse er det med da?! ;)

 

Høøy! :P

Jeg har førsterett:P

 

-------------------------------------------------

 

Har nå fått tatt en liten økt på høyresiden idag da! (Tar side for side)

Kappet bort fremste bit av kanalen, rundt lykten og blinklyset og to små biter til.

Må få lånt meg et sveiseapperat og kjøpe meg en oppretterhammer så jeg får fikset høyresiden! ;)

 

Kan væl trygt kalle dette et prosjekt nå! :p

 

kadett17.jpg

kadett19.jpg

kadett20.jpg

kadett22.jpg

kadett23.jpg

 

Så fant jeg da ut at Veng burde ha igjen litt rep. biter til fronten, så jeg skal få bestillt det over helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må flytte motorgummien i motorrommet til det hullet lengst motor radiatorn, så skaffe deg kadett c 1600 motorfester eller sveise selv, deretter må du ha ny radiator fra ascona b eller rekord eller anna gammel opel, så må du kappe og skjøte mellomakselen så den passer i begge endene, og må nok modifisere girtraversen/festene der litt..

Så må du legge returrør for bensina bakover, også må du fikse enda en nippel i tanken din.

Så til slutt må du koble opp ledningene på motorn, og det er utrolig enkelt, er stort sett bare et stikk med 3 ledninger ekstra i forhold til din gamle 1200! :)

Opel Kadett C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må flytte motorgummien i motorrommet til det hullet lengst motor radiatorn, så skaffe deg kadett c 1600 motorfester eller sveise selv, deretter må du ha ny radiator fra ascona b eller rekord eller anna gammel opel, så må du kappe og skjøte mellomakselen så den passer i begge endene, og må nok modifisere girtraversen/festene der litt..

Så må du legge returrør for bensina bakover, også må du fikse enda en nippel i tanken din.

Så til slutt må du koble opp ledningene på motorn, og det er utrolig enkelt, er stort sett bare et stikk med 3 ledninger ekstra i forhold til din gamle 1200! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvordan blir det da med ledningsnettet til en omega motor (20se) det er jo en diger multikontakt der å sikkert 10 ledninger som i allefall ikke jeg vet hvor skal henn!! :S

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må flytte motorgummien i motorrommet til det hullet lengst motor radiatorn, så skaffe deg kadett c 1600 motorfester eller sveise selv, deretter må du ha ny radiator fra ascona b eller rekord eller anna gammel opel, så må du kappe og skjøte mellomakselen så den passer i begge endene, og må nok modifisere girtraversen/festene der litt..

Så må du legge returrør for bensina bakover, også må du fikse enda en nippel i tanken din.

Så til slutt må du koble opp ledningene på motorn, og det er utrolig enkelt, er stort sett bare et stikk med 3 ledninger ekstra i forhold til din gamle 1200! :)

 

Takk for svar! :)

Hvordan er det med bunnpanne og girboks? Må det byttes, eller går det fint siden den har stått i Ascona B?

 

-------------------------------------------------------

 

Har fått tatt venstre side ikvell, fant en del rust, og måtte kappe bort ganske mye som dere ser..

 

Oversiktsbilde fra garasjen:

kadett27.jpg

kadett28.jpg

kadett29.jpg

kadett31.jpg

kadett33.jpg

kadett37.jpg

kadett38.jpg

kadett26.jpg

 

Blir da vel med tiden.. Skal bestille karosserideler i morgen nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår