Gå til innhold

Mange rare orginale VW...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

vel, her kommer noen andre merkelige :) den ene er en jeg har stående hjemme på låven.. ikke akkurat vw, men samme konsernet.. den endre er jeg ikke sikker på...

 

1zwp5cx.jpg

 

1zwp5qb.jpg

 

hvem klarer å gitte seg frem til hva slags doning det er som står i garasjen min ??

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

10 poeng til helios.. Porshe allgaier fra -55 med ensylindret 800cc motor med 11hk.. pleier ofte å si jeg har en rød 55 porshe cab i garasjen ;)

 

en annen bil som står i garsjen på evje.. ikke fullt så sjelden da, men et meget sjeldent syn i norge..

 

1zxwfom.jpg

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det helios :) synes du er god jeg..

 

porshe allgaier fra 55 med 11 hk og 800cc motor. Pleier ofte å si jeg har en rød porshe cab fra 55 stående i garasjen :)

 

en annen bil som står i garasjen på evje, ikke fullt så sjelden men et sjeldent syn her i landet.. iallefall i de fargene :)

 

1zxwfom.jpg

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare: Kübelwagen har ikke karosskode 181, det er det Thing (den rosa over her) som har ;) Kübeln er kode 82 ;)

kuebelwagen-live.jpg

 

 

det er helt korrekt Mad_maxx.. så ikke den feilen som noen har nevnt over her.

 

ellers så har vi en litt merkelig merking på denne bilen og ;) noen som kan komme med korrekt historikk på det ?

 

11t1uzc.jpg

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg kan komme med korrekt historikk på akkurat emblemet du har i fronten på grillen vet jeg ikke.. men bilen er ihvertfall en VW Derby (om jeg da ikke tar heelt feil, har nemlig ikke briller på) og merket kommer vel kanskje fra en audi 50 eller tilsvarende.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

korrekt det og :) audi 50 konstruert polo, men bilen var for "billig" for audi, så de gav den til vw, der den fikk navnet polo.. noen år senere konstruerte de en sedan versjon av bilen og gav den og til vw som lanserte den under navnet derby.. forresten meg som har det veldig morsomt med 55 hk på bane på bildet der ;)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nå er vel kanskje RSi og R32 rare om man bruker engelske betydningen av ordet.. men rare som i den norske betydningen er de vel strengt tatt ikke :P

 

vi ønsker oss mere biler vi kan gjette på :P

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Oshim allerede har nevnt navnet på den.. så velger jeg å legge ut bilder av Fridolin og fortelle hva det er.. istedenfor å la dere gjette..

0312vwt_01z+Volkswagen_Fridolin+Front_Driver_Side.jpg

0312vwt_03z+Volkswagen_Fridolin+Rear_Passenger_Side.jpg

 

men kanskje noen kan fortelle meg hva som er merkelig med baklyktene på denne fridolinen. :)

0312vwt_12z+Volkswagen_Fridolin+Taillight.jpg

 

 

og en litt mer original en

fotobo71.jpg

fotobo73.jpg

 

det Tyske postverket hadde behov for en bil, og i samarbeid med Volkswagen og Westfalia så kom man fram til en bil alle var fornøyd med. Bundespost hadde et ønske om en bil som hadde ca to kubikkmeter plass og en nyttevekt på 350-400 kg. Serieproduksjonen starta i 1964 og det ble laga 6 129 biler. Bilen var basert på Type 14, VW Karmann Ghias brede bånnplate. akslinger motor og girkassa stammer fra bobla. Karosseriet var en "lett"-konstruktion produsert av sveisa platedeler, som var skrudd fast på bånnplata Bakluka stammer fra VW Transporter, frontlykter fra VW 1500, Type 3. Bilen har forøvrig skyvedører på begge sider.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår