Gå til innhold

Handle på koed.dk, unngå moms??

Ranger emnet


ThomasR

Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg lurte på en ting angående å handle på koed.dk.

 

jeg leste en ting her: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/109587848 5.92

 

Vill det si at hvis jeg sender varene til min onkel i sverige, så slipper jeg moms å tollavgifter på det jeg kjøper?

 

for hvis dette stemmer så kan jeg jo spare mye penger. for jeg skal til han i begynnelsen av juli, så da kan jeg bestille fra koed.dk nå.. så kan jeg ta med det jeg har kjøpt når jeg er hos han.

 

håper det er noen som kan dette?

 

-----

 

Tommasso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Ser du lurer på reglene for innførsel av deler mv. fra utlandet og til Norge. Reglene er ganske enkle og greie; du kan ta med deg som reisegods for inntil NOK 6.000.- per person varer som er kjøpt i utlandet forutsatt at du har vært utenfor Norge i minst 24 timer. Og dersom du kan kjøpe hos forhandler i utlandet kan du be om å få trukket fra MVA hos forhandleren (varekjøp for eksport). men som sagt; dette forutsetter at du kan hente varene. Jeg er usikker på om det samme gjelder om du kjøper hos Koed.dk og ber om å få varene sendt til din onkel i Sverige; dette må du sjekke opp med danske og svenske tollmyndigheter. Men det er ingenting i veien for å hente dleene/varene i Sverige og ta med til Norge som reisegods både toll- og avgiftsfritt for inntil NOK 6.000.-. Merk også at dersom verdien overstiger NOK 6.000.- må det betales MVA av hele kjøpesummen... Det er også greit å vite at f.eks. en motor som koster komplett tilsvarende NOK 10.000.- i utlandet kan demonteres turbo, intercooler, innsug osv. og at dette kan regnes som spearate komponenter forutsatt at disse delene også benyttes i andre modeller enn akkurat din ene.. Jeg har selv kjøpt motor i Sverige og hentet den så jeg sjekket reglene nøye. Det er dremed en del å spare på å hente deler selv; fradrag for svensk MVA var 25 %, og kursen var 0,83, så en motor til NOK 10.000.- i utlandet vil i så fall komme på NOK 6.650.-, altså ca 35 % spart. Sjekk også toll.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår