maartn Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Hei, tenkte å sette på neonlys ved bena, bare sånn showoff kos:P vet ikke om det passer helt bmw, men har hvertfall kjøpt meg lys, bryter osv. Men hva er beste måte å koble dette på? Og noen som vil forklare hvordan det gjøres?:> Siter - 09' BMW 318d LCI M-sport - 04' Audi A3 1.6 Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Er det brytere for lys osv i dørene? For da kan jeg gi deg 2 muligheter. først den jeg brukte: Koble en kabel fra dørbryteren som gir 12V når dørene er åpne til styrestrøm utgangen på et relè, deretter kobler du til konstant 12v på den pinnen som får strøm når bryteren slår over. Koble 12V på lyset igjennom der og - fra både lyset og relèet ett eller annet sted som gir jord... Det blir noe som bildet over, men med noen justeringer: 12V+ = 12V + Remote turn on Lead = dørbryteren Jord = Jord Additional Accessories, Fan 1/2 og Amp osv = +12V inn i neonlyset. Jording gjør du separat, gjerne sammen med jordingspunktet til relèet.. Dette gir deg, sammen med 2 Relèer muligheten til å koble lysene slik at de går av og på uavhengig av dørene. Kun venstre lys med venstre dør osv... Med Rele trenger du heller ikke bryter, da alt går automatiskt. Dog, du får IKKE muligheten til å ha på lysa mens du kjører eller dørene er lukket.. (Noe som ikke er lovlig, etter hva jeg vet...? Correction anyone?) Videre kan du koble det helt likt, men den som er 12V+ kan kobles til 12V+ når taklyset er på, slik at du skrur på med taklyset, enten ved hjelp av at dørene går opp, eller at du skur det på selv... har en til, bare koble +12V fra batteri til bryter, videre til lys, og jorde lyset som normalt.. For all del, i ALLE eksemplene, HUSK SIKRING! Jeg fikk ihvertfall bilen min igjennom EU-kontrollen + etterkontrollen med den første metoden... Vet ikke om de sier noe eller jeg? Lykke til! Siter Reservert Tesla Model S Saab 93 '09 Hyundai Coupe '06 - solgt. Audi A4 Cabrio '03 solgt. Hyundai Coupè '04 - solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 har ingen bryter i døren nei, har kjøpt meg en bryter jeg skal ha i midtkonsollen.. virket litt avansert for meg det der.. spørs om jeg får det til ;( men kan jeg ikke enkelt å greit legge kabel fra batteriet? Siter - 09' BMW 318d LCI M-sport - 04' Audi A3 1.6 Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 blir litt feil å ha konstantstrøm på brytern, sier seg selv. enkleste metoden er jo å hente spenning fra tenningslås (hakk 1 feks.) så gjem brytern under dashen. en bryter i midtkonsoll er og blir harry. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 jess, må kjøpe sikringer på mandag.. nei tirsdag blir det vell:) harry med en bryter i midtkonsollen? det er jo massevis av brytere fra før.. hvorfor skal det være harry? Siter - 09' BMW 318d LCI M-sport - 04' Audi A3 1.6 Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Hvorfor bry seg om at en bryter i midtkonsoll vil være harry når man monterer noe så harry som neonlys inni en bil.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Jeg er ikke en harry person, men synes det ser pent ut i mørket å kunne skru på lys under dashen.. koselig liksom ;) om det er harry eller ikke er det bare å krangle om.. Siter - 09' BMW 318d LCI M-sport - 04' Audi A3 1.6 Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Vil ikke bli harry hvis man velger en fin farge, f.eks hvit :) Blått eller rødt lys etc blir harry Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 jepp, er bare snakk om hvor harry grensen skal gå.. kunne godt tenkt meg en varm farge, så da blir jo hvit litt rart.. men skal se på det.. klør bare etter å gjøre noe med bilen.. og siden hele lønna gikk til sydentur blir det ikke noe særlig mods før over sommeren :P Siter - 09' BMW 318d LCI M-sport - 04' Audi A3 1.6 Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melbye... Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 hmm... trodde neon lys var for godt UT nå jeg, eller hvertfall til fast & furious 3 kom...pytt pytt Siter ( )- 00´ Seat Toledo Sport. (X)- 87´ Volkswagen Golf. (X)- 97´ Seat Cordoba Se. (X)- 88´ Bmw (e30) 320i. (X)- 03´ Motorhispania RX. (X)- 97´ Honda sfx. Hihi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenni23 Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 temat i denne tråden er ikke om det er harry med neon eller ikke. Hvis dere ikke har svår på det som skal svares på trenger dere ikke skrive noe. ps: Neon er fett, har masse av det selv. Alle har forskjellig smak. Det burde vi være gla for! Siter Opel Kadett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg