Audi_Quattro Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 hehe! ikkje mykje vits å legge penger i 2,3 10v :P men eg prøvde ein anna 10v den var gått litt mindre en min og til nerma strøken! Men den var veldig "lat" i forrhold til min... men vist eg har beregna rett så skal ein 2,3 10v nesten klara og ta ein 525 24v... det er ikkje så store forskjellen :) detter er effekt/vekt btw eg har spunne så vidt med min :) på tørr asfalt vel å merke! Siter 1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan 1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x) 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X) 1990 Audi 90 2.3E Quattro(X) 1991 Audi 90 2.3E Quattro (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 det er greit nokk... men dei bruker 4wd kasser når dei bygger om til bakhjulstrekk... 4wd kassa er sterkere og tåler meir bank. vil kun ha bakhjulstrekk så eg lurte på om det bare gjekk ant å fjerne stikk akslingene framme? Det der er jo bare tull. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_Quattro Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 det er det ikkje! vist du veit kem raymond nordnes er (han som vant breisladd konkuransen 2003 gatebil) han bur her som eg bur... han hadde den svarte cossien med sån rute mønster bak. Han solgte den og kjøpte seg ein 4wd og bygde om til bakhjulstrekk for kassa var sterkere. han har ein GOD del peiling på ka han driver med. Siter 1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan 1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x) 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X) 1990 Audi 90 2.3E Quattro(X) 1991 Audi 90 2.3E Quattro (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Mt75 i 4x4 er ikke sterkere enn Borg Warner T5 i 2wd. Ja, jeg vet hvem Raymond Nordnes er, at han har bygget noen biler som har gått litt betyr ikke at han er fasiten. Bilen han bygger nå er forøvrig en 89 mod. 2wd, og girkassen har innmat fra Quaife. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_Quattro Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 så klart er han ikkje fasiten... det er mangen som seier at 4x4 kassene er sterkare, men ka veit eg =P har ikkje noke peiling på cossie, bare formiddler det eg har hørt :) No hard feelings? Siter 1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan 1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x) 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X) 1990 Audi 90 2.3E Quattro(X) 1991 Audi 90 2.3E Quattro (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Hører med til historia her at Forden bruker en fast fordeling av drifkraft. lurer på om det er 70% bak og 30% foran. Derfor kan du kjøre forden bakhjulstrekk, bare ved å ta av drivakslinger. Audien bruker en variabel midtdiff, som krever motstand fra både foran og bak for å fungere. Dessuten skulle du vært slakta, for å ville fornærme en quattro på den måten! FY! Gå i skammekroken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manitu Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Gammel tråd , men mye tullprat , uansett. personer som ikke har peiling på temaet , bør holde kjeft , for å ikke utstråle sin uendelige idioti. Oki: Jeg har en 83' 5e quattro. For noen år siden røyk en drivknute foran , når vi var langt ute på landet. Vi trilla bilen over ei grøft , fjærna drivakslingen ,låste senterdiff'en og kjørte hjem. Da bilen skulle plukkes ned for overhaling , gadd jeg ikke å begyne noe rep. da, så jeg kjørte med bilen i to måneder , til jeg fikk kjøpt meg ny bruksbil... ingen problemer overhodet! En annen ting er at Cosworth'en egner seg nok myye bedre enn en audi 80 som bakhjulstrekker... Bilen er så lett bak , at jeg sto og spant på grusvei med 5-6%stigning..... .manitu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mars 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 Gammel tråd , men mye tullprat , uansett.personer som ikke har peiling på temaet , bør holde kjeft , for å ikke utstråle sin uendelige idioti. Oki: Jeg har en 83' 5e quattro. For noen år siden røyk en drivknute foran , når vi var langt ute på landet. Vi trilla bilen over ei grøft , fjærna drivakslingen ,låste senterdiff'en og kjørte hjem. Da bilen skulle plukkes ned for overhaling , gadd jeg ikke å begyne noe rep. da, så jeg kjørte med bilen i to måneder , til jeg fikk kjøpt meg ny bruksbil... ingen problemer overhodet! En annen ting er at Cosworth'en egner seg nok myye bedre enn en audi 80 som bakhjulstrekker... Bilen er så lett bak , at jeg sto og spant på grusvei med 5-6%stigning..... .manitu Bilen trådstarter snakker om har ikke låsbar mellomdiff. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Mars 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 personer som ikke har peiling på temaet , bør holde kjeft , for å ikke utstråle sin uendelige idioti. Oi... B3/typ89 er ikke samme som din typ81/85 mtp differ, så hvem som bør holde tett?:p Makan til tråd-nekrofili forresten... Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg