Gå til innhold

Prosjekt i renault 19, Pioneer,RF, Power accoustic,Cadence,JL audio

Ranger emnet


pahf

Anbefalte innlegg

Etter at utstyret har ligget nesten et år å støvet bort har motivasjonen endelig kommet over meg igjen. Den gamle tråden ble lagt død da jeg aldri kom noen vei:) Denne gangen så blir det vel litt mer skikkelig gjort.

Har nettop trekt 21mm2 kabel fram til rf forsterkeren, og kommer til å bruke den gamle kabelen til Power accoustic forsterkeren som skal drive front og bak.

Bilde av bilen fra i fjor, den har nå 15" felger og litt annet smårusk som feiler den :)

Pa4.jpg

 

Utstyr som skal inn er :

Pioneer deh-30,

Frontsett : Uvisst enda, 4" Noe behagelig som kan spille høyt når det kreves. Hadde focal tidligere, men de tok kvelden etter en stygg feil fra min side :(

Rear : Cadence tx65. Helt kurrant ift prisen. Mulig byttes i noe annet, fks morel, infinity etc etc.

Sub:Jl audio 12w3 dvc 2ohm i 35l lukket kasse

Forsterkere 1 : Power accoustic g-640-4 +- 4x50w

Forsterker 2 : Rf 4004 : Skal drive jl audio subben

 

Planen på sikt er vel å få fatt i en god 5 kanaler.

Er vel ikke alle som vil bifalle dette prosjektet, men det spiller vel egentlig ingen rolle for meg :) kommer ikke til å gjøre noen store forandringer i fronten da jeg ikke ser for meg å ha denne bilen så voldsomt lenge.

 

Bilder kommer senere når jeg får tatt noen. :) (Slettet den tidligere pga feilskriving.)

 

Produktbilder:

Spiller:pioneer_deh-30mp.jpg

 

Forsterker:ROCKF_P4004_29619.jpg

 

6.5":

product_342700.jpg

 

Sub:JL-AUDIO-10W3V2-D2-SUBWOOFER_tw200_th200.jpg

 

Kommer installasjonsbilder senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan eg bare spørre hva du gjorde for "å drepe" de 4" du hadde før?

 

Har du i dashbordet også eller kjører du diskant der?

 

Jeg har jo ikke høytalere i dørene, bruker bare dashbordet og har stappet nede noen RF 4" i power-serien som foreløpig jeg er veldig fornøyd med.

De tåler en god del juling.

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja spørre kan du, Var nok enkelt og greit jeg som slurvet og gjorde dårlig arbeide når jeg monterte de, samt det at jeg skrudde på feil gain når jeg skulle justere 6", noe som var døden for de stakkars små. Patetisk feil som lett kunne vært unngått, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner fortsatt ikke kablen til kameraet, men har henta spilleren i dag, å på veien fikk jeg beskjed om at jeg må betale 750,- til politiets julebord:driving

 

Så klarte jeg mesterstykket å glemme å jorde cd spilleren, og den starte jo den men, med et fryktelig støy. Tror ikke den fikk noe varige men. Men en kan jo aldri vite. Merker ihvertfall ingenting når jeg spiller enda. Er litt susing, men den kom før jeg skifta spiller. Har lagt signalkablene i sølvfolie nå,så turbo susingen forsvant, men muligens litt støy enda. Hvis noen har hatt samme shitten så hyl ut :) Svakt hørbar susing i rolige partier, som er irriterende nok i seg selv:)

 

Ellers syns jeg det er en kjempespiller. En kjempeoppgradering ift den gamle, syns hele anlegget fikk et skikkelig løft med denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter litt leting og masing på de respektive forhandlerne her på forumet, ser det ut som om jeg etter sommeren satser på l.o.s serien til soundstream, det blir i coax form og henholdsvis 4" i front og 6.5" bak fra 200-300hz til og nedover til subben.

 

Det mest logiske blir da å få fatt i en 4 kanaler med bandpass filter slik at jeg får delt 6.5" via den. Det blir da muligens SS det også, i form av en lil'wonder. :) Andre tips på bandpass filter mottas også. Eventuelt et eksternt filter til jeg får fatt i forsterker?

 

Dette er ihvertfall planene så langt, fikk turnusen min for i sommer å har 7fridager spredt på to mnd fra 19juni til slutten av aug. Så det blir ikke mye tid til å verken kjøpe eller installere ustyret. Regner med jeg begynner kassebyggingen til 12w2 elementet rett over helgen. Og det blir da i form av slotport kasse. Blir jeg ikke fornøyd så får jeg vel bygge en lukket kasse isteden.

 

Fortsatt fornøyd med spilleren, er blitt et mye mer behagelig lydbilde i bilen nå, selv med bare 6.5" coaxer.(Har en viss forkjærlighet for coax gitt =) )

 

Ellers har jeg spurt i en annen tråd om 4kanalers rf'n min, om den yter all kraft til den brokoblede kanalen, eller om den fordeler likt mellom kanalene. :) Gir den all kraft til en kanal bør det være kurrant, gjør den ikke det må jeg se meg om etter en monoblokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er jeg igang med kassebyggingen, det ble lukket kasse pga for lite med 22mm spon. Men regner med det ikke blir noen skuffelse det eller.

 

Så fant jeg ut at den 4kanaleren jeg opprinnelig skulle bruke til front og bak har vandret heden.:deng har ingen intensjoner om å starte. Så da ser det ut som om planen er å anskaffe en monoblokk til subben og bruke rf'n til front og bak.

 

Men det er et stykke fram itiden.:)

 

Ellers så kommer det bilder i kveld eller i morgen, litt avhengig av pc modusen :) (noe ustabil), men håper på lyd en gang i kveld.

 

Mulig jeg har lest feil, men kan det være en fordel å dele lukkete kasser litt høyere enn portede? Er det jeg som fantaserer eller er det realitet?

 

Samt et lite spm til. hva med ss lil'wonder 1.350? Siden den er 1ohm stabil bør den vel sparke liv i jl'n? Noen formeninger om denne? Autocustom gutta har vel erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått inn subben, ser ikke ut i bagasjen, men kun for testing. Og det skal testes mer, bare innom for å si. HERREGUD! så overrasket er det lenge siden jeg har blitt. har aldri forventet så mye av en lukket kasse. Det spiller høyere enn lanzar'n min i portet. ikke så rart,men alikvel. åsså spiller det så utrolig fint. :) Nei ut å spille mer. dette var morro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt bilder av hvordan det så ut i går.

Det er kjemperotete og kabler overalt, dette skal bygges inn i et nytt gulv og diverse. måtte bare sjekke at alt virket :) Og det funker supert :) Så nå må jeg bare får fri en dag eller to .:) For nå ser det rett og slett ikke ut, men har beklageligvis ikke tid til å gjøre så mye med det enda.

 

Go-spilleren min:

Bilde023.jpg

 

Rot1 : Bilde025.jpg

 

Rot2:Bilde036.jpg

 

Ble litt ivrig med kassebygginga så det ble ikke så mange bilder:(

Kassebygging:Bilde028.jpg

 

Det ferdige resultatet, ja kassa står på hodet fordi kabelen til forsterkeren ble for kort. Skal snues å kles i filt senere. :) Power accousticen på bildet er det ikke liv i, men er ikke plukket ut enda, står greit der den gjør.

Bilde037.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser jo bra pafh, men hvorfor så mye alu folie?? unødvendig så lenge du ikke plages av støy dessuten skal du jorde den om du skal ha optimal virkning... :hammer ellers vil fungere som en antene...;) hva blir av de kunnskaps rike folka som brilljerer som gull tro? stå på pafh og mase bilder! kul konebil og gitt ;)

 

edit: fikk lest ang alufolien

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår