Gå til innhold

Valg av dekk/felg til Touran

Ranger emnet


leetpete

Anbefalte innlegg

Hei, kjøper meg Touran 1.9 TDI DSG '05 mod i dag. Har lyst på feitere dekk og felg enn hva som står på i dag(205 16"). Noen som har noen forslag? Pris opp til 10k for dekk/felg, også åpent for brukt. Er det samtidig noen som kan si meg boltsirkel og inpress hadde jeg blitt fornøyd :)

 

mvh

 

petter.

Touran TDI DSG '05

Polo TDI '00 *solgt*

Golf 1.8 GL '86 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjøper meg Touran 1.9 TDI DSG '05 mod i dag. Har lyst på feitere dekk og felg enn hva som står på i dag(205 16"). Noen som har noen forslag? Pris opp til 10k for dekk/felg, også åpent for brukt. Er det samtidig noen som kan si meg boltsirkel og inpress hadde jeg blitt fornøyd :)

 

mvh

 

petter.

 

Hva med 19" TSW Pace med 235-35/19 Yokohama?

2011 Passat 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem var fine ja. Er det de du har selv? Isåfall, hvordan er det med sporing, dekkstøy etc? Litt stiv pris i utgangspunktet for min del men, kun felger kommer vel på 11000,- Men absolutt verdt å ta med i vurderingen.

Touran TDI DSG '05

Polo TDI '00 *solgt*

Golf 1.8 GL '86 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boltsirkel på Touranen er 5x112 ET husker jeg ikke i farten men mener det var rundt ET45.

Hva du liker av felger er det vel bare du som vet, så blir litt vanskelig og foreslå noe.

Skal du ha store hjul, så blir den seende veldig snodig ut om du ikke skal senke den og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem var fine ja. Er det de du har selv? Isåfall, hvordan er det med sporing, dekkstøy etc? Litt stiv pris i utgangspunktet for min del men, kun felger kommer vel på 11000,- Men absolutt verdt å ta med i vurderingen.

 

Det er dem jeg har selv ja. Jeg kjøpte et sett 17-tommere i fjor, så jeg vurderer å selge 19-tommerene.

 

De sporer ikke noe særlig, men jeg kjører endel på dårlig vei og da må en kjøre veldig forsiktig med så lav profil. Det er jo ikke helt stille med så breie og stive dekk, men det ble ikke særlig stillerer med 17-tommerene på :-)

2011 Passat 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JHS: takk for info :) ja, blir nødt til å senke den hvis jeg skal ha 18" eller 19", og da kommer man tilbake til det evinnelige problemet; norsk veier :/ Spørs om jeg ikke går for den "gyldne middelvei" og kjøper et par kurante 17" i stedet og driter i senk. Da beholder man litt comfort, og det ser iallfall LITT fetere ut ;)

Touran TDI DSG '05

Polo TDI '00 *solgt*

Golf 1.8 GL '86 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2.0Tdi DSG kjører på BBS 18" og Michelin 225x 40 dekk,

samtidig ble det montert KW senkesett.

Er veldig fornøyd med dette oppsettet.

 

Har kjørt på ferie på Norske veier med 7 i bilen uten problemer, måtte bare passe på å ikke kjøre ned under dekk på bilfergene ...:eek:

 

main_112240523942697435da878.jpg

 

Hvor mye senk er det? Evt justérbart? Og pris? Den blir jo bare så evig mye kulere med senk og tøffe felger :] Hmm. Valgets kvaler..

Touran TDI DSG '05

Polo TDI '00 *solgt*

Golf 1.8 GL '86 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KW justerbart senkesett 30-70mm, vet ikke helt hvor mye senk der er nå, men har litt igjen.

Pris ca 10k.

Felger og dekk får du bare sjekke med lokale sjapper for gode tilbud.

 

20" passer best på A8 og John Deere etter min mening .

Med 30 profil dekk tror jeg nok jeg har kjøpt gocart istedet ..

 

Er fornøyd med disse 18" BBS...og 40 profil .

Sportslig samt komfort beholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" hjul og senkesett på en familiebil har heller aldri vært praktisk.

Det er det vel heller ingen som har sagt, men er litt mer "brukbart" på norske kvalitets veier...

Uansett så blir dette en tåplig diskusjon og fortsette, folk får kjøpe hva de føler for og synes blir bra selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår