DiNGo Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 jeg er ferdig med å montere 2.0e og 5 trins getrag i min manta b 77 modell. ledningsnettet er satt på, men det eneste som er igjen er den fire-polet kontakten til bensinrelé som skal til bensinpumpa. noen som kunne forklart åssen den skal kobles? Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 hmm... kobla denne nettop på min.. rekner med det er det samme som 2.2E, hva er tallkodene som er på dette? 88y minus gjennom sikring, 88d + til pumpa, viss det er en 85 skal den til jord, 86c til 15 (tenninga) i meg kodene som står. har skjema, men hvet ikke hvilke som er på pumpereleet.. Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 2.0E har 3 pola stikk og en løs grønn ledning nede ved hjernen. den grønne skal til minus på coil (1) svart i stikk skal til pluss på coil(15) svart/rød skal til starter (innslaget) blå? skal til bensinpumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Å.. Takker for svar. Men mitt ledningsnett har en 4 polet stikk. Og en tykk rød som går til batteri + Og 2 sorte som går i jord. Fikk dette sammen med 2.0E'n-. Har strukket en ledning til bensinpumpa, jorda pumpa til kaross, strukket ledning fra innslag og ut til motorrom. Nå er det bare å få dette der de skal sitte. Men tror jeg har glemt hvordan coil'n skal kobles.. Det er original coil med stift-tenning. Fra fordeler lokket går det en sort ledning som jeg ikke vet hvor skal. Det går en grønn ledning fra ledningsnettet som står originalt i bilen som har vært kobla en plass på coil'n når bilen hadde original motor. Og den lille modulen som sitter montert på coil'n har en sort ledning som jeg ikke husker hvor skal... Slik er det altså: Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 har du stift tenning nå? isåfall ska du ikke bruke den tenningsmodulen, da må du bruke gammle coilen din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Det er den gamle coil'n som står i nå. Den jeg tegna. Den sorte modulen var bare en tenningsforsterker fant jeg ut.. Bortkasta å ha der hørte jeg. Er mekanisk stift tenning ja. Og det er stift tenning fordeler som står på motorn også. Det går en ledning ut fra den. Foresten så er coil'n av typen Delko Remy. At jeg ikke kan huske hvordan den var koblet.. PS: får ikke gnist. Men tror jeg må bruke fordeleren og plugger jeg hadde på den gamle motorn.. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Jeg har fått en liten oversikt over hvordan jeg kan gjøre det nå. melder fra senere om åssen det går :) Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 bra ;) ledning fra fordeler ska på minus på coil, så ska det en fra tenningslåsen din til pluss på coil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Hey ja. har har ikke koblet den fra tenningslås til + coil enda. Men jeg fikk en gnist fra coil'n i forigårs. Men så stoppa det igjen. Jeg lada batteriet og sjekka igår, men ingenting. Og det kommer bare 9,9 volt bak til bensinpumpa når jeg skrur på tenninga. Kansje Ledningsnettet er for dårlig? har sjekka med ledningen som går til pumpa, rett fra batteriet, da starta den. Kansje det er bensinpumpe-relé ? Noen her som har et sånt liggende? Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Bytta relé'et og pumpa fungerer som den skal. Nå mangler det bare gnist.. Har sjekka at det kommer strøm til coil'n.. og rotorn går rundt. Det kommer ikke gnist fra coil'n.. Får vel prøve å bytte den ut med en helt ny.. Skulle ønske noen her lokalt kunne skikka på det for meg men.. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 hvor holder du til da? har du kobla den ledningen som kommer fra fordelern rett til minus på coil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 hadde byttet til el. tenning jeg. den svarte ledningen til insprutet, som skal ha strøm når tenninga er på - IKKE koble den til + på coil om du kjører stifttenning. ledningen fra tenningslås til + på coil har en innebygd motstand, så den leverer ikke 12v på biler med stifttenning. denne ledningen må byttes ut om du bytter til el. tenning, men i første omgang ville jeg testet og koble den sorte fra insprutet et annet sted. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 nesten like greit å skifte til el tenning da, ikke koster det noe mere heller. dela får du jo gratis nesten vel. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 dra på huggern å finn deg e rekord 2.0 og ta med deg fordeler, coil og tenningsmodulen(sitter under coilen) og ledningene til dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 kansje best å bytte det til det ja.. men nå er jeg jo nesten i mål med stift-tenning.. Har ikke vært å prøvd å bytta den sorte ledningen enda. Men hjelper ikke det så får jeg bytte til el-tenning.. PS: holder til i Arendal Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.