Gå til innhold

ledningsnett 2.0 E

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

jeg er ferdig med å montere 2.0e og 5 trins getrag i min manta b 77 modell. ledningsnettet er satt på, men det eneste som er igjen er den fire-polet kontakten til bensinrelé som skal til bensinpumpa. noen som kunne forklart åssen den skal kobles?

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... kobla denne nettop på min.. rekner med det er det samme som 2.2E,

 

hva er tallkodene som er på dette? 88y minus gjennom sikring, 88d + til pumpa, viss det er en 85 skal den til jord, 86c til 15 (tenninga) i meg kodene som står. har skjema, men hvet ikke hvilke som er på pumpereleet..

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å.. Takker for svar. Men mitt ledningsnett har en 4 polet stikk. Og en tykk rød som går til batteri + Og 2 sorte som går i jord. Fikk dette sammen med 2.0E'n-. Har strukket en ledning til bensinpumpa, jorda pumpa til kaross, strukket ledning fra innslag og ut til motorrom. Nå er det bare å få dette der de skal sitte. Men tror jeg har glemt hvordan coil'n skal kobles.. Det er original coil med stift-tenning. Fra fordeler lokket går det en sort ledning som jeg ikke vet hvor skal. Det går en grønn ledning fra ledningsnettet som står originalt i bilen som har vært kobla en plass på coil'n når bilen hadde original motor. Og den lille modulen som sitter montert på coil'n har en sort ledning som jeg ikke husker hvor skal... Slik er det altså:

 

elektriske.JPG

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den gamle coil'n som står i nå. Den jeg tegna. Den sorte modulen var bare en tenningsforsterker fant jeg ut.. Bortkasta å ha der hørte jeg.

Er mekanisk stift tenning ja. Og det er stift tenning fordeler som står på motorn også. Det går en ledning ut fra den. Foresten så er coil'n av typen Delko Remy. At jeg ikke kan huske hvordan den var koblet..

PS: får ikke gnist. Men tror jeg må bruke fordeleren og plugger jeg hadde på den gamle motorn..

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey ja. har har ikke koblet den fra tenningslås til + coil enda. Men jeg fikk en gnist fra coil'n i forigårs. Men så stoppa det igjen. Jeg lada batteriet og sjekka igår, men ingenting. Og det kommer bare 9,9 volt bak til bensinpumpa når jeg skrur på tenninga. Kansje Ledningsnettet er for dårlig? har sjekka med ledningen som går til pumpa, rett fra batteriet, da starta den. Kansje det er bensinpumpe-relé ? Noen her som har et sånt liggende?

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta relé'et og pumpa fungerer som den skal. Nå mangler det bare gnist..

Har sjekka at det kommer strøm til coil'n.. og rotorn går rundt. Det kommer ikke gnist fra coil'n.. Får vel prøve å bytte den ut med en helt ny.. Skulle ønske noen her lokalt kunne skikka på det for meg men..

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde byttet til el. tenning jeg.

den svarte ledningen til insprutet, som skal ha strøm når tenninga er på - IKKE koble den til + på coil om du kjører stifttenning.

ledningen fra tenningslås til + på coil har en innebygd motstand, så den leverer ikke 12v på biler med stifttenning.

denne ledningen må byttes ut om du bytter til el. tenning,

men i første omgang ville jeg testet og koble den sorte fra insprutet et annet sted.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår