Gå til innhold

Min Opel Omega 2,5td

Ranger emnet


X-Cell

Anbefalte innlegg

strøken omega må eg si.. ser bra ut.. :driving

 

ser at listene på bakluken e lakkerte, men ikke resten.. skal det være sånn?

 

hvis du må ha nye lykter, så anbefaler eg deg å kjøpe linselykter.. Corsa tuner skaffer de visst til en grei pris. og de grøftelysene.. e det sånne linser? har en som kjører omega her i bergen som monterte grøftelinselys på sin bil.. han har emblemfri svart nettinggrill.. han fikk tak i samme type netting i "løsvekt". han fjernet de orginale grøftelysene og den plastikken ved sidenav, klippet til netting og skrudde opp.. det ble faktisk ganske stilig.. men han monterte lysene ut til sidene i stedet for inn mot midten av fangeren..

 

hvor mye har du tenkt å senke bilen då? 40 mm senkesett?

 

 

Skal bestille hos Corsa tuner ja.. ettervært.. ;)

 

skal ha netting grill, og er hella linselykter som er slengt inn som spredere.. syns det gir en litt "tøffere" utseende.. skal sjekke om jeg kansje slenger inn noe netting der.. men hele frontfangern står i fare for å bli ombygget når jeg skal bytte intercooler.. ;)

 

40mm er alt for lite senking.. ;P jeg går med planer om å bestille luftfjering så jeg kan legge den helt i bakken men samtidig ha den i normal høyde ved kjøring.. ;)

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

40mm er alt for lite senking.. ;P jeg går med planer om å bestille luftfjering så jeg kan legge den helt i bakken men samtidig ha den i normal høyde ved kjøring.. ;)

 

Har vært inne på tanken med luftfjøring eg og.. har vært innom diverse sider og det begynner visst på rundt 15 lapper og oppover... spørs litt hvordan du skal ha det selvfølgelig.. men luft e genialt..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på tanken med luftfjøring eg og.. har vært innom diverse sider og det begynner visst på rundt 15 lapper og oppover... spørs litt hvordan du skal ha det selvfølgelig.. men luft e genialt..

 

skal du ha luft så går du inn på http://www.airbagit.com og bestiller rett fra usa siden dollarn er såppas rimelig.. ;)

 

problemet med luft er jo å få godkjennings papir så man kan få kjøre med det..

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha luft så går du inn på http://www.airbagit.com og bestiller rett fra usa siden dollarn er såppas rimelig.. ;)

 

problemet med luft er jo å få godkjennings papir så man kan få kjøre med det..

 

Hvor vanskelig e det å få godkjent luftfjøring her i Norge? Biltilsynet får vel bakoversveis hvis du kommer med luftfjøring.. de har vel såvidt hørt om det..

 

eg vet om en bil her i bergen som har luftfjøring, men eg vet ikke om han har vært å fått det godkjent..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig e det å få godkjent luftfjøring her i Norge? Biltilsynet får vel bakoversveis hvis du kommer med luftfjøring.. de har vel såvidt hørt om det..

 

eg vet om en bil her i bergen som har luftfjøring, men eg vet ikke om han har vært å fått det godkjent..

 

tviler.. er veldig få av luft settene som selges som man får tak i TUV papirer til.. så da sliter man..

 

så tror det kan bli vanskelig.. :) får heller bare finne på noe annet.. ;)

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. noen nye bilder da.. :) ikke skjedd noe spes spennede men ja.. :)

 

funnet ut jeg har en omega Sport edition med orginale recaro stoler som er DEILIGE! :)

DSC00634.jpg

 

filteret på plass med en simpel braket

DSC00633.jpg

 

Og et distanse bilde av saken.. ;P venter på ferge.. ;)

DSC00635.jpg

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) fine seter ! men hvorfor er 1 list her og en list der lakkert osv?

 

årsaken er da ganske så simpel den.. ;) alle lister var lakerte på den.. men da disse sto og jeipet og var dårlige så¨ble nye lister montert.. vanlige sorte som ikke er lakkert.. di småe listene på siden med blinklysa i er ikke byttet.. og ikke di på bakluka..

 

skal få alt lakkert opp igjen tror jeg.. ;)bilen var fin når alt var lakket.. ;)

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

surfa litt på nette i søken på nån råe exemplar av omega stasjonsvogne for litt inspirasjon.. ;) og gjett om æ dukka over et satan så rått exemplar.. ;)

 

005.jpg

 

æ sir bare jerkoff :omfg :win

 

 

Hehe..kunne ha droppa den panserforlengeren for min del!ellers så den jævla tøff ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes panzer forlenginga passa bra var veldig pen den!kunne droppa luft inntaka fra biltemta tyskland på for skjermene.men de er der kansje pga. litt hester i den børsa :) hvem veit.Listefri og greier slik som min hehe:)

 

Noen som veit om jeg har lov til og sveise igjen blinkers hullet mitt på siden og kjøre uten blinklys på siden ..har hørt noe at hvis den er tysk import er det greit ell noe sånt ????

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da har jeg vært ute med vinkel kuttern å kappet hull i forskjermen til luft inntak.. :) plater er kjøpt inn til å sveise på bad-look.. så nå skal panseret skrus av snart å sendes inn og få fikset en liten skade, og da skal jeg på med sveisemasken tror jeg.. ;)

 

 

hehe.. neida.. ikke så drastisk enda.. har bestilt linselykter, kommer vel om 14dager eller.no!

 

men vurderer sterkt og skaffe meg plate og sveise bad-look.. blir jo fri for "øyenbryn" på bilen når jeg bytter lykter.. så lurte på om jeg ikke bare skulle sveise meg bad look når jeg først skal ha panseret inn og få fixa og lakka.. ;)

 

har også gått løs på grillen.. da budsjettet mitt ble litt kuttet på grunn av nødvendig kjøp av lykter så blir det ikke sportsgrill med det første.. MEN.. fant ut at den orginale grillen funker fint den.. bare å rive bort krom'en.. ;) å legger opp bilde av dette..

byttet også Demperen på strammehjulet hær om dagen.. noe som var en VANSKELIG jobb å gjøre alene.. :) men heldigvis så stor å sterk jeg at jeg klarte det til slutt.. ;)

 

skal slenge inn bilder litt seinere.. da photobøtta er ute å sykkler for tiden.. :)

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår