TurboKnut Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Det kan vel hende - jeg vet ikke om en kunne få elektronisk klima i USA? Jeg får ikke til å poste bilder her, men du kan få se de bildene som jeg har fått - kan maile dem til deg. Nissan har jo et virrvarr av modeller og utstyrspakker på alle markeder - og originalt fra fabrikk satte de -på 70tallet Skylinemotor i 240Z for at politiet skulle ha noe å ta fartssyndere med - alle "sivile politibiler" var hvite med sort panser og hadde magnesiumfelger, mens de andre SkylineZ'ene var orange med sort panser. Etter en stund lakkerte politiet bilene orange, mens sivilbefolkningen lakkerte sine orange biler hvite og satte på magnesiumfelger for å skremme andre igjen... mens -på 90 tallet gikk Skyline GT-R 4 dørs biler som politibiler eller som familie-racere for folk som ville ha 4 hjulstrekk og 4 dører og en veldig diskret bil. Jeg samler på bilbrosjyrer og har over 2300 kg papir på loftet (veide eskene på badevekta da jeg bar dem opp i sommer) - derav ca 1.100 FORSKJELLIGE Datsun/Nissan-brosjyrer. Det er såpass mye arbeide å lete dem fram siden de ligger i 105 forskjellige "kopipapir-esker" (hulter til bulter i eskene), men jeg kunne vel på sikt scanne noen bilder og poste på forumet her. Nei - nå sporet jeg av igjen.... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erbe Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 eh, mulig jeg har misforstått, men for meg ser det nesten ut som om du er Nissan entusiast :D Håper taket ditt er solid :) Siter http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg (Høyreklikk, lagre som) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by TurboKnut Det kan vel hende - jeg vet ikke om en kunne få elektronisk klima i USA? Jeg får ikke til å poste bilder her, men du kan få se de bildene som jeg har fått - kan maile dem til deg. Nissan har jo et virrvarr av modeller og utstyrspakker på alle markeder - og originalt fra fabrikk satte de -på 70tallet satte de Skylinemotor i 240Z for at politiet skulle ha noe å ta fartssyndere med, mens -på 90 tallet gikk Skyline GT-R 4 dørs biler som politibiler eller som familie-racere for folk som ville ha 4 hjulstrekk og 4 dører. Jeg samler på bilbrosjyrer og har over 2300 kg papir på loftet (veide eskene på badevekta da jeg bar dem opp i sommer) - derav ca 1.100 FORSKJELLIGE Datsun/Nissan-brosjyrer. Det er såpass mye arbeide å lete dem fram siden de ligger i 105 forskjellige "kopipapir-esker" (hulter til bulter i eskene), men jeg kunne vel på sikt scanne noen bilder og poste på forumet her. må gjerne maile meg bilder ja. alltid gøy med SX-bilder ;) mailadr. er tomgr@start.no hvis du får lyst til å sende noe. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Skjønner det på rene løpsbiler men på en gatebil??Hvor mye veier et klimaanlegg - og hvor mye effekt stjeler det om du bare slår det av eller hekter av reima? Mikromatisk tror jeg..... (men så liker jeg at det er "kjølig"....hehe) Vel, jeg liker ikke tanken på å ha ting i bilen som ikke er godt for noe; samme gjelder med høyttalere, radio, tepper, dørtrekk, el-vinduer/speil, takluke, taktrekk osv. Jo lette bil, jo bedre går den på samme effekten! what? hvordan kan en lettere motor gi mere vekt på fremhjulene? sr blokka er av alu og er en god del lettere en ca blokka Er du sikker på at den ikke er litt tyngre engang? Selv med den "store" T28-turboen som står på originalt? :) or det første: S13 kom aldri med klimaanlegg. kun vanlig AC. for det andre: S13 er ikke særlig understyrt!! (ihvertfall er ikke min det) Men jeg hører folk si, også han karen i "Best Motoring - Drift Bible", at S13 er understyrt, og de viste jo bilder av en 3-dørs coupé (den vanlige S13, med andre ord). Man skulle kanskje ikke tro at Silvia skulle oppføre seg veldig annerledes? S14 var nøytralstyrt mente han også... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erbe Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Rart at "halve" japan bruker den som driftebil dersom den er understyrt. Siter http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg (Høyreklikk, lagre som) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Originally posted by tekNetium Men jeg hører folk si, også han karen i "Best Motoring - Drift Bible", at S13 er understyrt, og de viste jo bilder av en 3-dørs coupé (den vanlige S13, med andre ord). Man skulle kanskje ikke tro at Silvia skulle oppføre seg veldig annerledes? S14 var nøytralstyrt mente han også... Jeg "aner" ikke om den er understyrt eller ikke. Har vel sett noen som har gått veldig rett fram i svingene på baner rundt om de siste årene, men jeg tror mye kan skyldes på dekkene og litt "oy-oy-oy" pga feil sporvalg inn i svingene. Men, det som jeg har merket er at min S14 ble fryktelig lett når det gikk på "fullt trøkk" på 5. giret i Tyskland. Ikke mye mer fart tror jeg skulle til før bilen hadde lettet slik de første Audi TT gjorde. Sammenlignet med S13 så syntes jeg denne var bedre i veldig høy fart. 300ZX'en fra 92 som jeg hadde i fjor, samt Supraen i år er helt anderledes. - De trykkes ned mot bakken og som en kamerat i sverige sa om sin 300 ZX: Den går spikrakt (med originalfelgene) - du kan slippe rattet i 250 og fortsatt ha full kontroll. (---kommer jo an på veien da selvfølgelig). S14 min syntes jeg var skummel og vel så det, da det virket som om jeg ikke hadde kontroll over hjulene i den hastigheta... Men - når sant skal sies så er ikke S13 mitt sterkeste kort. PS - om du er på "innlandet" så står 300 ZX'en nå utstilt hos Nissan på Bardufoss Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 TGI: Bilder er sendt. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Originally posted by tekNetium Er du sikker på at den ikke er litt tyngre engang? Selv med den "store" T28-turboen som står på originalt? skuddsikker, akkurat som statsministerens nye bimmer ;) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erbe Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Originally posted by Schlasken what? hvordan kan en lettere motor gi mere vekt på fremhjulene? :rolleyes: sr blokka er av alu og er en god del lettere en ca blokka :) Klippet fra 200SX-ogn.org: Nissan har jo utstyrt bilene med CA18DET (som veier 128/137kg - de lærde strides, min var 137kg i råvekt, ett par andre har også veid inn rundt 135-140 mens noen har veid sine til 125-130) og SR20DET (som veier inn på 149kg)... Siter http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg (Høyreklikk, lagre som) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Her begynner man å få klarhet i saker og ting, ja... Blir nok å hente meg en Silvia uansett, og momse den inn, og bare kjøre på prøveskilter fram til jeg får råd til å regge den. Hvis jeg derimot ikke får regget den, så får jeg enten bygge driftingbil av den ( :D ), eller selge den... ( :( ) Jeg skal iallefall komme meg til biltilsynet så fort som mulig for å få klarhet i regge-businessen. Så får vi se :) EDIT: Jeg kommer ikke unna Japanske biler; det flyter ris i blodårene mine, og det kommer jeg meg ikke unna! :) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ninja Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 jeg har store planer om å importere en s13 silvia til sommeren hvis alt går som planlagt:D bare noen kjøper s12 en min nå så er jeg langt på vei.. Siter 88 nissan silvia 1.8 t 86 opel gsi møkkabil 83 bmw 525 x88 ford sierra vinterbil x89 subaru justy x2 =- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børnerud'n Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Originally posted by tekNetium Da er jeg kommet til et sted her i livet hvor sjansen for billån er til stede, og en SR20DET-velsignet Silvia er innen rekkevidde. Så spørs det: Får man regget den i Norge? Må man isåfall regge den som motorhistorisk? EDIT: Bare for å vise hva vi stolte, bilelskende vikingmenn går glipp av: [ venstrerattad... Siter '80 Ascona B '79 Mercury Capri og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil! ---------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Det er jo ikke noe problem å få disse bilene ("sedanene") med venstreratt....... Finnes jo plenty av dem men bare en eller to i Norge.. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrejl Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Så spørs det om man får regga den (mest sannsynlig) Det som kan være værre er forsikring.. Siter Et hav av felger og dekk til gode priser: Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurker Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Originally posted by tekNetium Men jeg hører folk si, også han karen i "Best Motoring - Drift Bible", at S13 er understyrt, og de viste jo bilder av en 3-dørs coupé (den vanlige S13, med andre ord). det er en silvia. og jeg vil tro den har en sr20det motor. har hørt den skal være litt understyrt.... men det beste må nå være å bygge seg en sileighty? finnes enda færre av de ;) den ville vel ikke vært så vanskelig å fått regga heller. bare å bytte lykter, front, panser og skjermer.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.