Gå til innhold

Grill på Lada

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du lurer på om en grill fra en Lada 2105 passer på en Lada 2107?

Tror ikke det vil passe fordi på 2107 "følger" panseret grillen, som det ikke gjør på 2105. Men en kan sikkert få det til og se ok med litt jobb. Se på bildet

Lada 2105:

grill2105.jpg

Lada 2107

DSC02831.jpg

Lada 2107 1600s 86'

Boble 53'

Mercedes Benz W123 76'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la merke til at panseret var jo annerledes etterpå.. Akkurat som flatnose og snutepanser på 240 ;)

 

Men, er lyktene like? Går det an å bytte grill og panser og så ser bilen normal ut? Syns grillen på 2107 ser ganske jævli ut, alt for dominerende! Vil det se teit ut å fjerne den delen av grillen som ser ut som om den henger fast i panseret, uten at det ser jævli ut?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene er like,ja.

 

Du kan bytte panser og grill, men festene til grillen er ikke like på 2105 og 2107. Det er likevel ikke noe stort problem å feste grillen.

 

Panseret til 2107 har gassfjær, mens 2105 har vanlig stålfjær. Det kan derfor muligens være nødvendig med tilpasninger også her.

 

Det vil nok se litt dumt ut hvis du bare fjerner lista på panseret. Et tips kan være å fjerne (sage ut) grillen og la den blanke innramminga være igjen. Sett så inn grått gitter. Etter min mening ser det tøft ut! (Har dessverre ingen bilder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns personlig det er rammen som "ødelegger" fronten, derfor eg lurer.. Har ingen Lada selv, men hvis eg skulle kjøpe vil eg ha 2105-fronten hvertfall..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår