herbal Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Hei Jeg kjørte bilen min ca. 40 mil sammenhengende i helga, noe bilen min ikke har på en god stund. Jeg har en 325i 1987 E30. Da jeg kom frem merket jeg at det var en ulyd framme i motorrommet. Det er en slags uling, akkurat som et dårlig lager. Denne lyden høres best mellom 1500 og 2500 RPM. Jeg tror kanskje det er vannpumpa eller dynamo som er gåent, men lurer på om det er noen andre som har opplevd noe liknende? Evt. hva var galt hos deg/dere da? mvh, Erik Siter Hell yeah!! BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original) BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod. [x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Hei Jeg kjørte bilen min ca. 40 mil sammenhengende i helga, noe bilen min ikke har på en god stund. Jeg har en 325i 1987 E30. Da jeg kom frem merket jeg at det var en ulyd framme i motorrommet. Det er en slags uling, akkurat som et dårlig lager. Denne lyden høres best mellom 1500 og 2500 RPM. Jeg tror kanskje det er vannpumpa eller dynamo som er gåent, men lurer på om det er noen andre som har opplevd noe liknende? Evt. hva var galt hos deg/dere da? mvh, Erik Heisann sveisann! Jeg hadde en dynamo med et dårlig lager, riktignok på en annen BMW-motor, men symptomene burde jo være nokså like. Det jeg merket det på var en slags uling/rakling som kom og gikk på tomgang, og om ikke jeg husker feil ble lyden verre med turtall. Kommer lyden definitivt fra motorrommet, eller kan det f.eks. være thrustlageret? For å hjelpe til å lokalisere lyden kan du jo ta et tynt metallrør, type 50 cm. langt, og lytte til forskjellige komponenter i motorrommet. Vi snakkes! Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herbal Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Heisann sveisann! Jeg hadde en dynamo med et dårlig lager, riktignok på en annen BMW-motor, men symptomene burde jo være nokså like. Det jeg merket det på var en slags uling/rakling som kom og gikk på tomgang, og om ikke jeg husker feil ble lyden verre med turtall. Kommer lyden definitivt fra motorrommet, eller kan det f.eks. være thrustlageret? For å hjelpe til å lokalisere lyden kan du jo ta et tynt metallrør, type 50 cm. langt, og lytte til forskjellige komponenter i motorrommet. Vi snakkes! Halla! Ja, jeg skal se om jeg kan ta et rør og lytte litt rundt. Hva er thrustlager, og hvor sitter det? Når lyden er som verst virker det som om det kommer fra fremre del av motoren. Der sitter jo vannpumpe og dynamo. Jeg skal skifte viftereim i dag, og da skal jeg prøve å starte motoren kjapt uten reima på. Dersom lyden blir borte da er jo problemet lokalisert. Snakkes! Erik Siter Hell yeah!! BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original) BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod. [x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 thrustlageret eller også kalt utløserlageret sitter fremst i girkassen, det er det lageret du presse inn mot trykkplaten på clutchen når du trår inn chlutchen. jeg vil tro det er enten dynamo eller vann pumpe. Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herbal Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Jeg fikk byttet viftereim i går. Prøvde også å starte motoren uten reima. Lyden var der fremdeles. :( Men lyden kommer fremdeles fra fremre del av motoren. Jeg tok noen telefoner i går, og snakket med en som mente det kunne være lageret på strammehjulet til regreima. Er det noen som vet om dette kan lage lyd? mvh, Erik Siter Hell yeah!! BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original) BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod. [x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg