Gå til innhold

Er det galt å ha olje i innsuget på turboen?

Ranger emnet


HiiP

Anbefalte innlegg

Originally posted by Robert

JA da nermer det seg sluttet på den turboen.. min begynte sånn.. Nå ligger den på hyllen:)

 

Okay? Hadde du olje i hele snekka eller? Jeg har en del olje i fluft filter boksen, så jeg tror det kommer derfra? Har ikke noe i røret der truboen blåser til gasser'n...

 

Når starter foresten din å lade?

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

`HAdde en del klint ut der til filteret, og MASSE etter snurrboen (helt svart)... Det kan tenkes at det kommer fra filterboksen ja..

 

Når den begynner å la`de? Herrex, du spør no og... *ut å kjøre* :)

 

Ca 2500-3000 et sted, men det er med T3 turbo da, den originale var litt letter å spinne opp... den var 2500 ca..

 

Din da`?

 

Har foresten blårøyk når jeg har turtall:( Må bytte ventiltetninger.-....

 

Men drit i det, nå skal jeg på tur, sverige,danmark og tilbake igjen:) Får se om en kanne olje er nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe blå røyk eller.no... Hmm kjenner ikke at den drar før ved ca 4000 - 4500... Syns dette er veldig sent.

 

Får luftfilter, oljefilter, plugger og plugg kabler til mandag... Kommer til å rense intercooler osv i samme slengen. Håper dette hjelper. Jeg har prøvd å snurre turboen med finger'n og det kjennes ut som den går lett.

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4500? Er det en starion da? Isåfall så må du få hull i filterboksen ASAP. Da får du kollosalt mye mer bunndrag. Så må du skaffe deg ny eksos, 2.5". Disse to modifikasjonene er de to du vil merke mest på. Så kan du øke ladetrykket og litt sånt..

 

En original starion er dritt. Ny eksos\filter\boks, så er det en ny bil, motoren er en helt annen og mye gøyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HiiP

Har ikke noe blå røyk eller.no... Hmm kjenner ikke at den drar før ved ca 4000 - 4500... Syns dette er veldig sent.

 

Får luftfilter, oljefilter, plugger og plugg kabler til mandag... Kommer til å rense intercooler osv i samme slengen. Håper dette hjelper. Jeg har prøvd å snurre turboen med finger'n og det kjennes ut som den går lett.

 

Hei!!!

 

Kjenn etter om det er slark i akslingen på turboen.. det skal ikke være noe aksielt (ut og inn av huset), mens radielt (sideveis) skal det være bittelittegrann, hvis det er en turbo med glidelager vel og merke.

Det er nok ting på gang med turboen din vil jeg tro.

 

Mvh Geir.

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår