Gå til innhold

Biler på Gatebil... Noen spm:)

Ranger emnet


CumsteR

Anbefalte innlegg

Var på gatebil på lørdag og storkoste meg i det fine været... La også merke til en del nye motorer i ting og tang som jeg håper noen kan opplyse meg litt om:)

 

Lasse Nikkolaisen sin Escort med 2.7 16V Turbo. Noen som har no specs? Vet at det er over 600hk, for han har vel ikke bygd ny motor for å få mindre hester!

 

Den brune Caprien som har herja på gatebil lenge. Har den blitt oppgradert? Gikk mye bedre en jeg kunne huske!

 

Rød Sport Quattro med noen chrome felger som burde være ulovlig på sånn bil, specs? Gikk stygg godt hvertfall!!

 

Skylinen til Bjørnstad bil, hvor mye hk?

 

Escort Cosworth med reklame fra "Otta slip og kapp". Noen tallverdier på den?

 

Mye rått på bana, virker som alle har 600hk om dagen, eller ikke langt under.

Men prisene på Gatebil er skummelt høye.. Nesten så man ikke gidder å dra dit neste gang og heller bare kjøper filmen... Hvis ikke den stiger i pris også!

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde sport quattroen er KRB sin.. han har vært med lenge nå. http://www.krbtrading.no/ de har også bygd en volvo 360 som er nesten like grom.

Skylinen til bjørnstad var det ihvertfall 500hk i..om han har gjort noe mer med den er jeg ikke sikker på.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød Sport Quattro med noen chrome felger som burde være ulovlig på sånn bil, specs? Gikk stygg godt hvertfall!!

Det er ingen Sport Quattro.

Kopierer over noe som EYELID så i en annen post her:

Bilen til N. Björk er IKKE en Sport quattro som BBS RS her sier,

men det er en kortet urquattro på stram diett tydeligvis.

 

Grunnen til at dette ble gjort er vel at Björk har stått ovenfor

samme "problem"/sett fordelen av hva Audi Sport gjorde i

1983/84, nemlig at rally quattroene (urquattroene) understyrte

endel grunnet sine lange femsylindrede motorer. Ved da å korte

inn akselavstanden får man en mer nøytral bil, og Sport quattroene

kjørte vel og med 45/55 fordeling av kreftene for å få litt mer

på bakhjulene. Så jeg ville tro det i første rekke er kjøreegenskaper

og ikke vektreduksjonen Björk har gjort dette for, men han har vel

klart begge deler... Det eneste ved bilen som for meg kan se ut som

ekte Sport er at toppen/motoren kan stamme fra en rally quattro gr4

eller A1 / A2 utgave.

 

Han over i tråden her som kommenterte bilen som en "snodig bil",

ja det er ikke så rart da kupeoverbygget får en helt snodig fasong.

urquattro har en mer skrånende frontrute enn hva Sport quattroen

har. Sport quattro er en Audi 80 front med mer oppreist frontrute,

og skjøtet inn baken fra Audi typ 85 coupe. Og det er slike

ombygginger bl.a. Dialynx i Storbritannia foretar (dog gjør de

KOMPLETTE ombygginger til Sport quattro replika og), med bredere

skjermer og det hele.

CIMG2141.jpg

Og den har 912hk på 850kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde sport quattroen er KRB sin.. han har vært med lenge nå. http://www.krbtrading.no/ de har også bygd en volvo 360 som er nesten like grom.

Skylinen til bjørnstad var det ihvertfall 500hk i..om han har gjort noe mer med den er jeg ikke sikker på.

trur han heller mente bilen til nicklas bjørk, den røde til krb kjørte ikke på våler, men 340'n til krb i steden for....nesten like grom?, like grom er den nok, er motoren som satt i urquattro'n og mindre vekt, så d spørs om ikke den kanskje er grommere

 

jeg veit ikke om d stemmer, men jeg har hørt d, corect me if i'm wrong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde sport quattroen er KRB sin.. han har vært med lenge nå. http://www.krbtrading.no/ de har også bygd en volvo 360 som er nesten like grom.

Skylinen til bjørnstad var det ihvertfall 500hk i..om han har gjort noe mer med den er jeg ikke sikker på.

 

Er sikkert den svenske audaen han mener, da krb sin ikke akkuratt har kromfelger! Eieren har visst et firma som importerer kromfelger, derav det usmaklige valget.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde til Bjørk kan ikke være mye orginal Sports quattro: Hele ramma er jo egenkomponert med firkantprofiler.

Sjekk dyamoen festet til mellomakslingen. Kan tenke meg den produserer noen gigawatt med strøm nå man tømmer 5.giret :)

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=409&g2_serialNumber=2

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=400&g2_serialNumber=2

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=403&g2_serialNumber=2

 

Bare det at bilen ikke en gang har golv er jo helt sjukt.

Av alle biler jeg har sett på Gatebil må denne være minst Gatebil av alle.

Men tøfft!

 

Sjekk luftfilteret aka myggnetting:

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=406&g2_serialNumber=2

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen Sport Quattro.

Kopierer over noe som EYELID så i en annen post her:

Bilen til N. Björk er IKKE en Sport quattro som BBS RS her sier,

men det er en kortet urquattro på stram diett tydeligvis.

 

Grunnen til at dette ble gjort er vel at Björk har stått ovenfor

samme "problem"/sett fordelen av hva Audi Sport gjorde i

1983/84, nemlig at rally quattroene (urquattroene) understyrte

endel grunnet sine lange femsylindrede motorer. Ved da å korte

inn akselavstanden får man en mer nøytral bil, og Sport quattroene

kjørte vel og med 45/55 fordeling av kreftene for å få litt mer

på bakhjulene. Så jeg ville tro det i første rekke er kjøreegenskaper

og ikke vektreduksjonen Björk har gjort dette for, men han har vel

klart begge deler... Det eneste ved bilen som for meg kan se ut som

ekte Sport er at toppen/motoren kan stamme fra en rally quattro gr4

eller A1 / A2 utgave

 

Syns d var jævli rart, for jeg satt på containeren i svingen før sletta der. Og hver gang den kom der så slei den bare rett fram når han svingte. Nesten så han sled av banen et par ganger der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen Sport Quattro.

Kopierer over noe som EYELID så i en annen post her:

Bilen til N. Björk er IKKE en Sport quattro som BBS RS her sier,

men det er en kortet urquattro på stram diett tydeligvis.

 

Grunnen til at dette ble gjort er vel at Björk har stått ovenfor

samme "problem"/sett fordelen av hva Audi Sport gjorde i

1983/84, nemlig at rally quattroene (urquattroene) understyrte

endel grunnet sine lange femsylindrede motorer. Ved da å korte

inn akselavstanden får man en mer nøytral bil, og Sport quattroene

kjørte vel og med 45/55 fordeling av kreftene for å få litt mer

på bakhjulene. Så jeg ville tro det i første rekke er kjøreegenskaper

og ikke vektreduksjonen Björk har gjort dette for, men han har vel

klart begge deler... Det eneste ved bilen som for meg kan se ut som

ekte Sport er at toppen/motoren kan stamme fra en rally quattro gr4

eller A1 / A2 utgave.

 

Han over i tråden her som kommenterte bilen som en "snodig bil",

ja det er ikke så rart da kupeoverbygget får en helt snodig fasong.

urquattro har en mer skrånende frontrute enn hva Sport quattroen

har. Sport quattro er en Audi 80 front med mer oppreist frontrute,

og skjøtet inn baken fra Audi typ 85 coupe. Og det er slike

ombygginger bl.a. Dialynx i Storbritannia foretar (dog gjør de

KOMPLETTE ombygginger til Sport quattro replika og), med bredere

skjermer og det hele.

CIMG2141.jpg

Og den har 912hk på 850kg!

 

audi-teamet kortet ned bilen med 33cm mener jeg det var

67" Camaro ss cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår