Gå til innhold

Min Opel Astra GTC 2006

Ranger emnet


algaman

Anbefalte innlegg

hva for noe utsyr har du valgt på bilen a?

 

Ikke noe sånt spesielt egentlig. Er jo Sport utgaven, og det er jo den øverste på ranking listen te Opel, i tillegg, så er dett vell Cruisecontroll, Cd\mp3 spiller, elektrisk klima.

 

Var ellers egentlig ikke noe jeg hadde bruk for, og skulle jeg ha enna mere utstyr hadde jeg ikke fått på bilen på 1 uke,da hadde det gått 2mnd, og det var ikke så aktuelt, fikk jo bilen til en ganske så fin pris tilslutt og siden jeg gikk for en bil som allerede var i Norge.

 

Men de svingende xenon lyktene var fete, men alt sånt ekstra koster jo flesk. hehe. 15000 for ditt og 15000 for dat. Men er kanonfornøyd med bilen slik jeg har fått den, eneste jeg savner av ekstra utstyr egentlig er vell en midtarmlene.

 

Nei det skal bli gøy når eg får testet bilen litte granne og slått av esp og inn med Sportsknappen. Er det noen som har en god forklaring på hva Sportsknappen gjør med bil og motor egentlig? Går den bedre? Blir den stivere? Har lest og forstått at rattet blir mer følsomt.

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg savner av ekstra utstyr egentlig er vell en midtarmlene.

 

Er det noen som har en god forklaring på hva Sportsknappen gjør med bil og motor egentlig? Går den bedre? Blir den stivere? Har lest og forstått at rattet blir mer følsomt.

 

Midtarmlene går an og ettermonteres! har gjørt det 3 ganger på jobben...

 

kort forklart på sportskanpp..

begynner med demperene.. Når du trykker på knappen sender hjernen ut ett signal til hver og en demper, inne i alle demperene er det en liten ventil som regulerer trykket inne i demperen.. det denna gør da er att den struper igjen litt, så gassen ikke kommer seg forbi så enkelt! demper blir da stivere!

 

Ratt.. vet ikke så mye om rattet, vil nok tippe att det er noe ca det samme som med demperene, men bare da inne i (husker ikke helt navnet) så strying blir tigth..

 

Gasspedal.. gass pedalen er jo ikke koblet direkte til motor som de var før med wire.. isteden for sitter det en "liten" potensiometer som "føler" om du trøkker fjøla i bånn eller kjører bestemor :P det denne gjør da er att den "strammer strikken" litt og er mer følsom på gassen.. :D

 

Gear spaken.. denne skl også bli noe forskjell på, ikke det att jeg noen gang har lagt noe spess merke til dette :S

 

trur det var alt? :S er ikke helt sikker

96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtarmlene går an og ettermonteres! har gjørt det 3 ganger på jobben...

 

kort forklart på sportskanpp..

begynner med demperene.. Når du trykker på knappen sender hjernen ut ett signal til hver og en demper, inne i alle demperene er det en liten ventil som regulerer trykket inne i demperen.. det denna gør da er att den struper igjen litt, så gassen ikke kommer seg forbi så enkelt! demper blir da stivere!

 

Ratt.. vet ikke så mye om rattet, vil nok tippe att det er noe ca det samme som med demperene, men bare da inne i (husker ikke helt navnet) så strying blir tigth..

 

Gasspedal.. gass pedalen er jo ikke koblet direkte til motor som de var før med wire.. isteden for sitter det en "liten" potensiometer som "føler" om du trøkker fjøla i bånn eller kjører bestemor :P det denne gjør da er att den "strammer strikken" litt og er mer følsom på gassen.. :D

 

Gear spaken.. denne skl også bli noe forskjell på, ikke det att jeg noen gang har lagt noe spess merke til dette :S

 

trur det var alt? :S er ikke helt sikker

 

Okei okei, var jo en grei forklaring det. Ka koster det å få en midtarmlene ettermontert då?

 

mvh

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår