Gå til innhold

Problemer med Chevrolet 350 motor..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

er jo ganske enkle de gamle steinaldermotorene der da.. så lenge den får bensin og tenning så går de jo omtrent ;) neida.. fra kake til revolver her!

nummerer pluggledningene slik de er nå, så drar du av alle og sjekker tilstanden på pluggene dine. hvis noen utmerker seg med å være veldig våte og svarte så har du jo en/evt. flere sylindre den ikke tenner på. hvis alle er tørre så kan jeg ikke forstå at det kan være stort annet enn bensintilførsel som ikke er helt perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ganske enkle de gamle steinaldermotorene der da.. så lenge den får bensin og tenning så går de jo omtrent ;) neida.. fra kake til revolver her!

nummerer pluggledningene slik de er nå, så drar du av alle og sjekker tilstanden på pluggene dine. hvis noen utmerker seg med å være veldig våte og svarte så har du jo en/evt. flere sylindre den ikke tenner på. hvis alle er tørre så kan jeg ikke forstå at det kan være stort annet enn bensintilførsel som ikke er helt perfekt!

 

Den får bensin, starter og går.. men fusker, og det renner benisin igjennom å smeller i eksosen.. kan skru ut pluggene å se ja;)

 

Igjenn takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sjekka nå.. alt er riktig i tenninga, det er gnist på alle pluggene.

Har justert tenning, den får bensin.. men starter ikke..

Eneste forklaringa jeg har på at motoren ikke starter er att tennings-merket ikke stemmer.. motoren er nesten ny..

 

Chevy 350 blokk, edelbrock innsug, dart topper, 4-ports holley gasser..

 

har kjøpt tenningslampe nå, å skal prøve å justere med den..

 

Men noen som har tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg rakk aldri få så mye erfaring med 327en som stod i Camaroen min før jeg tok den ut og satt inn injection motor, men det er jo en vacum klokke som justerer tenningen etter turtall/vacum i innsuget, kanskje du bør bytte den? evt ta av slangen fra innsuget og suge litt på den mens motoren går, for å se om noe skjer. bruke en tenningslampe og prøv å juster tenninga. Hvis forgassern din er gammel og sliten så kan du jo evt kjøpe en ny, de er ikke så dyre, for å eliminere noe. Kjøp nye pluggledninger og hvis de er gamle, koster heller ikke stort.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår