Sorte_Bakaksel Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Hei! Har problemer med å få en motoren i en 1967 chevrolet c-10 til å gå reint. Virker som om den ikke går på alle sylindra, eller att den tenner feil.. også lurer jeg på hvordan er sylindrene på denne motoren nummerert? i forhold til fordeleren altså.. Takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nollaS Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 er jo ganske enkle de gamle steinaldermotorene der da.. så lenge den får bensin og tenning så går de jo omtrent ;) neida.. fra kake til revolver her! nummerer pluggledningene slik de er nå, så drar du av alle og sjekker tilstanden på pluggene dine. hvis noen utmerker seg med å være veldig våte og svarte så har du jo en/evt. flere sylindre den ikke tenner på. hvis alle er tørre så kan jeg ikke forstå at det kan være stort annet enn bensintilførsel som ikke er helt perfekt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorte_Bakaksel Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 er jo ganske enkle de gamle steinaldermotorene der da.. så lenge den får bensin og tenning så går de jo omtrent ;) neida.. fra kake til revolver her! nummerer pluggledningene slik de er nå, så drar du av alle og sjekker tilstanden på pluggene dine. hvis noen utmerker seg med å være veldig våte og svarte så har du jo en/evt. flere sylindre den ikke tenner på. hvis alle er tørre så kan jeg ikke forstå at det kan være stort annet enn bensintilførsel som ikke er helt perfekt! Den får bensin, starter og går.. men fusker, og det renner benisin igjennom å smeller i eksosen.. kan skru ut pluggene å se ja;) Igjenn takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nollaS Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 å såpass ja! det kan jo egentlig tyde på at et par av pluggledningene dine står feil da! hmmm.. tenningsrekkefølgen på 350 kunne jeg jo en gang.. huff.. vent, skal se om jeg finner tak i det jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nollaS Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 men beklageligvis så har jeg forlagt boka mi ute på verkstedet :( og dit orker jeg ikke å dra nå! kan ikke noen bare skrive tenningsrekkefølgen her da? noen av disse amcarkløpperne må jo kunne den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 1-8-4-3-6-5-7-2 Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Jepp og 1'eren er foran på førersiden.2eren foran på passasjersiden osv. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorte_Bakaksel Skrevet Mai 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 1-8-4-3-6-5-7-2 Takker:) det var svaret jeg var ute etter;) Skal sjekke i mårra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorte_Bakaksel Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 har sjekka nå.. alt er riktig i tenninga, det er gnist på alle pluggene. Har justert tenning, den får bensin.. men starter ikke.. Eneste forklaringa jeg har på at motoren ikke starter er att tennings-merket ikke stemmer.. motoren er nesten ny.. Chevy 350 blokk, edelbrock innsug, dart topper, 4-ports holley gasser.. har kjøpt tenningslampe nå, å skal prøve å justere med den.. Men noen som har tips?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Er det kjede på registret, kan det ha flyttet en tann eller to, har hvert oppe i liknende problem før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorte_Bakaksel Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Noen som vet hvor my fortenning den skal ha? den går ganske fint nå, 6 grader fortenning.. men fusker med det samme jeg gir full gass.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 jeg rakk aldri få så mye erfaring med 327en som stod i Camaroen min før jeg tok den ut og satt inn injection motor, men det er jo en vacum klokke som justerer tenningen etter turtall/vacum i innsuget, kanskje du bør bytte den? evt ta av slangen fra innsuget og suge litt på den mens motoren går, for å se om noe skjer. bruke en tenningslampe og prøv å juster tenninga. Hvis forgassern din er gammel og sliten så kan du jo evt kjøpe en ny, de er ikke så dyre, for å eliminere noe. Kjøp nye pluggledninger og hvis de er gamle, koster heller ikke stort. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg