Gå til innhold

Trenger litt feedback på en ide..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg er en bilinteressert hobbyfotograf. Driver å pusler litt å knipser endel bilder når jeg kan.. En ide har begynt å forme seg i hodet mitt og det går rett og slett ut på å ta bilder av biler til folk - og kanskje ta noen kroner for det..

 

Vent, vent - la meg forklare..

 

Vi har vel alle lest endel bilblader opp igjennom årene, de fete bilene er fotografert av profesjonelle fotografer som får godt betalt for å få bildene sine på trykk i flere magasiner. Men hva med den vanlige bilinteresserte mann-i-gata som kanskje har lagt ned hundrevis av timer og mye penger i sin lille hjertejuvel? Men som aldri kommer i noe bilblad?

 

Et skikkelig bilde av doningen, i plakat-størrelse, a la typen bilder du ser i magasiner... er ikke det vært tøft å hatt i kjellerstua / garasjen?

 

Så da er spørsmålet mitt til dere:

 

Hva ville dere betalt for dette?

 

Et meget godt bilde av bilen din, godt retusjert og pent manipulert, ferdig trykt i plakat størrelse, eventuelt med ramme..

 

Jeg tar bildene og du bestemmer deg i etterkant om du ønsker bildet trykt. Skulle du ikke være fornøyd med bildet (Du godkjenner dette pr mail) så betaler du heller ingenting.

 

Er det i overkant å håpe på ca 500-1000 kr pr bilde, ferdig trykt, for dette?

 

 

Se på det som en foto-seanse med familien din, bare at det er din ALLER kjæreste du foreviger for evig tid. :)

 

 

Kom med innspill!

 

 

Jeg kan poste noen "demo-bilder" jeg har tatt hvis det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En meget god ide det,om det er plakatstørrelse så ville jeg tatt rundt 500,- for et skikkelig bilde og kvalitet,kanskje 700,- med ramme.

Post gjerne bilder du har tatt,så får jeg se hvilken kvaliteter du har ;)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo gull å ha på show, og i huset/garasjen dersom du selger bilen.

Men, profesjonelle gjør jo dette gratis, men får penger fra magasinet, og derfor blir det vel litt galt å betale for dette? Kanskje? Jeg er faktisk ikke helt sikker, men det er mulig jeg kunne betalt en tusenlapp. Så, god idé :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INgen dum idee det der nei... Jeg hadde den samme ideen for mange år siden.... Da fungerte det meget dårlig. Folk var jo intresser, men de ville ikke betale noe for bilder. Og det ser ikke så mye bedre ut i dag heller.

Alle har digitalkamera og skrivere, så "fotograf" jobbene er på tur ut... Men hei du må ikke gi opp for det.

 

Jeg har selv jobbet ut mitt eget prosjekt, som vi hadde ferdig til sesongen

... Men så var det det håpløse været for sesongen 2005 i Midt-Norge da..

 

Men her er min løsning da.

50x60 cm ramme, med 6 bilder i ekte passepartout. 790,- ferdig!!!

Det var reportasje om dette på NRK vinteren 04--05 også!:cool:

 

DSC_7443_8cm.jpg

 

DSC_7487_8cm.jpg

 

DSC_7750_8cm.jpg

 

DSC_7446_8cm.jpg

 

DSC_7449_8cm.jpg

 

bilpass2.jpg

 

bilpasssort2.jpg

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo tenke på at utskriftene og bildene MÅ ha god kvalitet,nytter ikke stille med et 4 års gammels digitalkamera og skriver fra elkjøp for 500,-..

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideèn er forsåvidt bra den MEN det er desverre billigere å få ordna seg en poster av sin egen bil på egenhånd. Alltids en kompis eller kjenning som en eller annen dag har tid til å ta skikkelige bilder og det finnest nok av trykkerier som kan ordne tingene i plakatstørrelse med god kvalitet.

 

OT : Vist noen i Stavangerområdet har en fet bil som dem ønsker "published" så jobber vi med en kalender som kommer neste år. Vist noen er int i å ha bilen med i denne så kan det sikkert ordnest :D

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo tenke på at utskriftene og bildene MÅ ha god kvalitet,nytter ikke stille med et 4 års gammels digitalkamera og skriver fra elkjøp for 500,-..

 

Kvaliteten er vel alfa og omega ja!! :)

Vi som jobbet rundt mitt prosjekt, ønsket ikke og lave store plakater, da det ikke var det folk helst ville ha! Vi hadde ikke noe problem med kvaliteten. Men så er det forskjel på amatør utstyr og proff utstyr som vi har da:cool:

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT : Vist noen i Stavangerområdet har en fet bil som dem ønsker "published" så jobber vi med en kalender som kommer neste år. Vist noen er int i å ha bilen med i denne så kan det sikkert ordnest :D

 

Du har jo din egen bil, som må bli med i kalenderen også da:cool:

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger. Det er artig å se at det er andre som har hatt noe av den samme ideen. Problemet er vel ofte selve gjennomføringen hvis man forventer å få igjen noe for arbeidet man legger igjen i det ferdige produktet.

 

Som jeg nevnte i min første tråd så er jeg ingen profesjonell fotograf. Jeg er en hobbyfotograf, som er interessert i biler. Til min disposisjon er et digitalt speilrefleks kamera og pc'n min.

 

Vel, jeg får legge til et bilde jeg har tatt som jeg er sånn passe fornøyd med. Noe bildebehandling hadde vel kunnet blitt gjort anderledes, men ikke la dette skli ut til en bildekritikk tråd. Det har jeg foto.no til :)

 

 

 

 

Første fotoet er et rå-foto, orginalt og rett ifra kamera.

 

orginalamazon7ra.th.jpg

 

 

Andre er en retusjert versjon. Bildet var tatt på 17. mai så derfor ble flagget med i denne versjonen.

 

amazon4sharpenforweb6nb.th.jpg

 

 

Tredje er en versjon der bakgrunnen er byttet med en mere spennende en..

 

63vr.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår