Gå til innhold

spørsmål om kabeler..

Ranger emnet

J_A_H

Anbefalte innlegg

Det er sikkert skrevet om temaet 100 ganger før, men vi slenger i gang en tråd til.

Mange forskjellige meninger om kabler, noen er veeldig merkebevisste på dette. jeg tror ærlig talt ikke mine ører klarer og høre hva slags kabler som blir brukt, og som kjent: kjettingen er ikke sterkere enn det svakeste leddet.

så spørsmålet er da: er det noen som har noe å si om de rimelige kablene og strøm utstyret man får kjøpt på Torshov?

Jeg tror nemlig at hvis man bruker lik størrelse på sikringsbokser, kabler og koblinger så spiller det ikke stor rolle om det står Stinger på det eller "made in chalottenberg" for den slags skyld..

(signalkabler vet jeg det vel lov å være litt mer kresen på..)

Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg kjøpte kabler på Torshov. Vanlig kabelsett med alt du trenger, signalkablene er overaskende bra. brukt dette en stund, alt fungerer perfekt, det er et godt kjøp. Kan anbefales, trygt kjøp:)

Har en 3000watter i bilen, med tilsvarende forsterker, fungerer suverent:)

Godt råd kjøp med ekstra sikringsholder og noen sikringer, lønner seg med en sikring i motorrommet og en før forsterkeren, så har du sikra deg:):popcorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant.. ihvertfall ikke for flesteparten som driver med bilstereo.. skulle ikke forundre meg om alt kom fra samme fabrikk.. samme provins iallefall..

Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg går med på "oppbygging" av strømkabler, men kobberkvalitet, generel kabelkvalitet (dette meker du fort når du skal trekke kabelen..) og ikke minst korrekt diameter i forhold til last er viktig her.

Om det står "jallacorp" eller "stinger" betyr derimot ikke så mye for min del :P.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg går med på "oppbygging" av strømkabler, men kobberkvalitet, generel kabelkvalitet (dette meker du fort når du skal trekke kabelen..) og ikke minst korrekt diameter i forhold til last er viktig her.

Det er jo det jeg mener med oppbygning, hvordan lederene er laget, å tynne/tykke dem er, hvilken plast som er på dem, er det fletting, hvor mye skjerming, er det skjerming i det hele tatt?

Det er stor forskjell på kabler.

Så å si at biltema er det samma som Stinger.. det er blir feil, tar jeg ikke helt feil, så er Stinger en del "mykere" og dermed mye lettere å legge.

Men biltemakablene er sertifisert for samma volt/amp.

Men Stinger er nå overprisa spør du meg, selv om jeg har en del av det. Var liksom det som var enkelst og best å få tak i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant.. ihvertfall ikke for flesteparten som driver med bilstereo.. skulle ikke forundre meg om alt kom fra samme fabrikk.. samme provins iallefall..

Her har du et lite poeng!

For en del år siden så ble Phoenix Gold laget i Sverige, på samme fabrikk som Biltema sine bilstereoprodukter. Biltema-produkter låg rett ved siden av paller med PG utstyr.

Dette fikk jeg høre av en bekjent som hadde vært der på besøk i forbindelse med sin jobb på Biltema.

Det er ikke dermed sagt at dette gjelder for alle men at det finnes likheter på produkter er jo en kjent sak.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider