240Racing Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 det er han som kjøpte den ny fra fabrikk som bestemte om han skulle ha med sperre(diff brems), vertfall 200 serien. Har hørst at noen i 900 serien har sperre orginalt. Siter Lundberg Performance 88 Volvo 740(Weber) 85 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 var vel helst pga. at diffen visstnok ikke tålte det høye momentet. "lest i volvo manual" Det tror jeg du får finne fram. Diffbremsen tåler nesten dobbelt så høyt moment som den åpne differensialen som sitter i volvoakslene. 240 og 740 turbo hadde jo litt lag, og når turbotrykket kom ble begge bakhjula dratt løs dersom det var glatt. Det var en del svenske snutar som havna i grøfta vinterstid på grunn av dette. Derfor bestemte volvo at biler med turbo ikke skulle ha lamelldiff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locos Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Det tror jeg du får finne fram. Diffbremsen tåler nesten dobbelt så høyt moment som den åpne differensialen som sitter i volvoakslene. 240 og 740 turbo hadde jo litt lag, og når turbotrykket kom ble begge bakhjula dratt løs dersom det var glatt. Det var en del svenske snutar som havna i grøfta vinterstid på grunn av dette. Derfor bestemte volvo at biler med turbo ikke skulle ha lamelldiff. hehe var de ikke noe gla i å sladde.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.