Omegamannen Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 jeg skal ta alt grunn arbeidet på bilen min før den skal hel lakkeres. tips og råd tas i mot med takk, :)kan det grunnlegende slapp av er ikke helt noob.men hvis det er noen tips, bulker osv?type sparkkel. type pusse papir? jeg hadde tenkt og begynne med 200 papir rundt bilen og avslutte med 800 -1000?? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hello100143 Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Glassfibersparkel er vel det sparklet som er best til bil. De på mekonomen sa at det var best å bruke 400 først men det var bare tøv, begyn med 200 og avslutt med 1000 da blir det bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend18 Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Ett tips kan være å bruke våtslipepapir. Er ikke alle som er enige i dette, men jeg synes det er best pga av at man slipper alt støvet og man slipper at lakken "klabber" på slipepairet..:) Bare et tips:) Siter VW Golf Mk3 1.8GL 94mod Opel Omega 2.0i LS (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 skal du bruke våtsliping, så ta en 10L bøtte med vann og ha oppi litt zalo.. helt genialt;) slepper du at ting fester seg og sånt, lettere og jobbe med.. har du rondell eller.? glassfiber sparkel er til grove bulker..dette er da et hell og jobbe med, så har du grove bulker så bruker du grønn ogå bruker du vanlig sparkel oppe på det igjen.. for bruker du rondell så trenger du bare 500 papir, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hello100143 Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Ja våtslipepapir burde du bruke da slipper du å ha støv maske på deg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 takk for tips. :) Nei slipte mye våtslipping før,men gikk over til tørr,blir så mye klin med våt.ja planen er da. Starte med 200 tørr og avslutte med 1000 tør eller våt.Sparkler opp med glassfibersparkel ja.har pent erfaring med det.Byggemassen i det er bedre en vanlig sparkel,så holder vel bedre.har mye steinsprut.fikk et tips av lakkern at jeg skulle slipe nesten hele fronten av panseret ned til stålet.??også har har jeg en liten bulk på en plastic skjerm.Lakken flassa av og det er liksom et lite hul som mangler lakk.placticen er det ingen bulker i men lakken mangler og har sprekt opp:( har noen tipS?! Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petter_707 Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 om ikke lakken sitter på plastikken så må du vel bare pusse bort og "starte på nytt". Det jeg har tenkt å gjøre på noe plastikk jeg har er å pusse ned, grunne, sprøyte på sprayspakkel, pusse, lakk, klarlakk. ADVARSEL! Ikke tro blindt på det jeg skriver! Jeg har ikke erfaring, men jeg har lest en del på forumet! :cool: Siter Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt) Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep) Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell) Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker) + 3xOpel Rekord 1xOpel Senator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 ok er bedre 1 ingenting da:) jeg har fått en bulk i bakfanger.lakken sprakk av en liten klup og sprekker rundt. Skal jeg slipe ned hele bakfangern??eller :( er litt usikker på den.høh Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 ? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 ? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hello100143 Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Er det bulk eller sprekk i fangern? kan du eventuelt ta et bilde så vi får se hvordan skaden er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Spør lakkerern din hva han vil du skal gjøre. Du må pusse ned på og rundt skaden og spraye på plastgrunning.. Men det kan jo lakkerern gjøre Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg